کد خبر: ۸۲۲۵

حکیم مهر - از آنجایی که تولید مرغ بسته‌بندی نیاز به کیفی‌سازی و رعایت یک‌سری ضوابط دارد، این زنجیره هنوز کامل نشده و در حال انجام است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: برنامه عرضه مرغ بسته‌بندی همچنان در استان تهران ادامه دارد.

دکتر داریوش جهان‌پیما افزود: زنجیره تولید مرغ بسته‌بندی در استان تهران دارای مراحل مختلفی است که کیفی‌سازی تولید در حال حاضر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای کیفی‌سازی مرغ بسته‌بندی باید علاوه بر کشتارگاه‌ها، ناوگان‌های حمل و نقل و مراکز توزیع نیز مجهز شوند.

جهان‌پیما ادامه داد: از آنجایی که برخی از کشتارگاه‌ها هنوز دارای مشکلاتی برای تولید است و همچنان تولید سنتی در آنها ادامه دارد، باید مراحل لازم برای تبدیل شدن به صنعتی طی شود.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه دیگر عرضه مرغ فله‌ای با تهرانی‌ها خداحافظی کرده است، اما لازم است نظارت‌هایی انجام شود تا تخلفی صورت نگیرد.

جهان‌پیما یادآور شد: تغییر ساختار کشتارگاه‌ها مراحل مختلف و طولانی دارد که باید به مرور زمان انجام شود.

استان تهران فاقد فارم‌های تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک است

این مقام مسئول تأکید کرد: از آنجایی که فرآورده‌های پروتئینی باید مسیر تولید بهداشتی را طی کنند، تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نیز یکی از برنامه‌های دیگر سازمان دامپزشکی کشور است.

وی اظهار داشت: استان تهران در حال حاضر مرغ بدون آنتی‌بیوتیک تولید نمی‌کند، بلکه در سایر استان‌ها ازجمله استان‌های شمالی و استان قزوین تولید این مرغ به‌صورت آزمایشی آغاز شده است.

جهان‌پیما همچنین گفت: مرغ بدون آنتی‌بیوتیک بدون باقی‌مانده‌های دارویی است و میانگین وزنی پایین‌تری نسبت به سایر مرغ‌ها دارد.

وی در ادامه افزود: پس از تکمیل شدن زنجیره مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور بسته‌بندی این نوع مرغ نیز به‌صورت مخصوص و با نشان مشخص خواهد بود.

جهان‌پیما خاطرنشان کرد: مردم به‌سادگی خواهند توانست مرغ بسته‌بندی و مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را از یکیدگر تمیز دهند.

وی در پایان تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عرضه مرغ بسته‌بندی در استان تهران در حال تکمیل شدن است و تمامی تلاش‌ها در این راستا در حال انجام است.

 

خبر مرتبط :

آغاز عرضه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در هشت میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران با حضور دو دامپزشک مسئول + تصاویر

 

نظر شما
ادامه