کد خبر: ۸۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه نیاز به 5 هزار بازرس برای بررسی سه ماه یک بار اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی داریم، گفت: در حال حاضر تعداد بازرسان ما کمتر از 4 هزار نفر است. در این شرایط هر یک از این اماکن سالانه به طور متوسط سه بار بازرسی می‌شود.

دکتر کاظم ندافی افزود: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند دانشگاه جدی شاپور مجوزها را صادر کرده‌اند و در حال استخدام نیرو هستند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درباره استفاده از تلفن همراه برای بازرسی اماکن گفت:‌این سیستم تاثیری بر تعداد بازرسی‌های ما ندارد بلکه آن را مکانیزه می‌کند و ما می‌توانیم از اطلاعات به دست آورده از اماکن بهتر استفاده کنیم و تصمیم‌های موثرتری بگیریم.

وی تصریح کرد: در حال آماده سازی سامانه مربوط به تلفن همراه هستیم و در 13 اسفند ماه فاز اول آن رونمایی می‌شود تا در کشور از آن استفاده کنیم. در حال حاضر این سامانه در مرحله آزمایشی است.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: یکی دو مرحله از مراحل آزمایشی را تاکنون انجام داده‌ایم. این سامانه نیاز به بررسی عملی دارد تا مشکلات احتمالی آن برطرف شود.

ندافی در پایان تاکید کرد:‌ در این سیستم نتیجه بازرسی‌های انجام شده از هتل‌ها و رستوران‌ها با استفاده از شبکه تلفن همراه ثبت و گزارش‌ها برای مرکز بهداشت محیط ارسال و تبدیل به یک بانک اطلاعاتی می‌شود. این بانک اطلاعاتی قابل تجزیه و تحلیل است.

این اظهارات در حالی بیان شده که سازمان دامپزشکی هم به تعداد بسیار زیادی از نیروهای تخصصی نیازمند است و همچنان از عدم استخدام نیروهای مورد نیاز رنج می برد!

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیوان
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
.......... کدام.....،کام کار ،مگر .................نگاهی به کارهای او بد نیست،منتظر چه چیزی هستید دیگه!!هنوز برایتان ثابت نشده چه کسی را ............وما نمیدانیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه