کد خبر: ۸۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مقامات وزارت کشاورزی و دامپروری پاکستان از اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برای ارائه آموزش های تخصصی درخواست همکاری کردند.
مقامات دامپروری پاکستان که در راس هیئتی به سرپرستی دکتر حامد یعقوب شیخ، معاون وزارت کشاورزی و دامپروری ایالت پنجاب از آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی مشهد و سامانه اطلاعات جغرافیایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بازدید کردند پیشرفت های دامپزشکی این استان را در زمینه تشخیص بیماری های دامی، GIS، پیشگیری از بیماری ها و غیره قابل تحسین دانستند.

در این بازدید که دکتر ظفر جمیل، مدیر کل پژوهشی و دامپروری پنجاب و دکتر رشاد منیر، متخصص تب برفکی این ایالت حضور داشتند توضیحاتی در خصوص دستاوردهای دامپزشکی خراسان رضوی از سوی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی و مدیران و کارشناسان آن اداره کل ارائه شد.

دکتر ناصر مرگان ازغدی در این دیدار از اعلام آمادگی اداره کل متبوعش برای همکاری های دو جانبه در زمینه آموزش و ارتقای توان تخصصی کارشناسان پاکستانی یاد کرد و طرف پاکستانی نیز خواستار آن شد تا متخصصین ایرانی تجارب و تخصص خود را در زمینه تشخیص بیماری های دامی و نیز گسترش سامانه اطلاعات جغرافیایی در اختیار کارشناسان پاکستانی قرار دهند.

در این دیدار مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی همچنین از طرف پاکستانی خواست در زمینه ایجاد و گسترش نظارت بر قرنطینه های دامی در نقاط مرزی مشترک تلاش بیشتری صورت پذیرد تا شاهد کنترل بیماری ها باشیم.

هیئت پاکستانی هم از دکتر ازغدی خواست با توجه به ظرفیت های بالای آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی مشهد، نمونه های مرضی از بیماری های دامی از پاکستان به این آزمایشگاه ارسال شود که مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی این موضوع را منوط به پذیرش سازمان دامپزشکی کشور دانست و خواستار مذاکره دامپزشکی پاکستان با سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
0
0
با سلام، منبع خبر؟
نظر شما
ادامه