کد خبر: ۸۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مردم می‌توانند برای خریداری خاویار پرورشی از اوایل فروردین ماه این محصول را در سفره‌های عید خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این مطلب گفت: فصل رسیدگی ماهیان خاویاری پرورشی در پاییز و یا بهار است و بدین ترتیب امیدواریم که تا پایان سال مقدار مناسبی از این محصول استحصال شود.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: در حال حاضر حدود 600 کیلوگرم خاویار پرورشی در حال آماده‌سازی برای بازار است و پیش‌بینی می‌شود مردم بتوانند در اوایل فصل بهار نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که فصل رسیدگی ماهیان خاویاری به مدت‌زمانی حدود هفت تا 13 سال نیاز دارد و در این مدت باید رسیدگی به این ماهیان انجام شود، به دنبال روشی هستیم تا بتوانیم بدون آنکه ماهیان کشته شوند، نسبت به استحصال خاویار اقدام کنیم.

گلشاهی ادامه داد: خانه خاویار ایران که از سال گذشته کار خود را آغاز کرده است، تولیدکننده تخصصی و عرضه‌کننده خاویار در کشور است و پیش‌بینی می‌شود که با تولید انبوه ماهیان خاویاری پرورشی در کشور مردم بتوانند راحت‌تر از این طریق نسبت به خریداری این محصول اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که پیش‌بینی شده است که پیک رایگان برای تحویل محصول خاویار در درب منزل مشتریان فراهم شود، قابل پیش‌بینی است که این محصول بتواند در سبد خانوار غذایی مردم جای خود را باز کند.

سود ناشی از استحصال خاویار از ماهیان وحشی، هزینه‌های نوع پرورشی را پوشش می‌دهد

این مقام مسئول یادآور شد: خاویار وحشی که در دریا پرورش پیدا می‌کند، بدون صرف هزینه تولید می‌شود. بنابراین می‌توان در چند سال آینده از سود ناشی از استحصال ماهیان وحشی برای کاهش قیمت ماهیان پرورشی خاویاری استفاده کرد.

گلشاهی درباره تیلاپیای وارداتی که این روزها جایگاه خود را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حفظ کرده است، تأکید کرد: از این روش می‌خواهیم به ذائقه مردم ایرانی پی ببریم و بدانیم که از سال‌های آینده که قرار است تیلاپیا وارد سبد خانوار شود، مردم چه نوعی را می‌پسندند.

وی اظهار داشت: تاکنون مشخص شده است که تیلاپیای بدون استخوان و فیله‌شده ذائقه‌پسندتر است و بدین ترتیب مسیر برای ورود این گونه جدید فراهم می‌شود.

گلشاهی در پایان گفت: تیلاپیا سرعت رشد بالایی داشته و از لحاظ مزه و طعم مورد پسند مردم است که امیدواریم بتواند جایگاه خود را در سبد خانوار تثبیت کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
0
0
اول بفرمایید 600 کیلو گرم درمقابل 73 میلیون جمیعت ایران به هر نفر چند میلی گرم خاویار میرسد؟استحصال خاویار بدون کشتار ماهی به گزارش اواریوتو می تحقیقات شیلات ایران در مر کز مازندران در غیر عملی بودن این فرضیه غلط درسال 1372 مراجعه فرمایند.ماهی تیلاپیا یکی از ارزانترین ماهیان دنیااست که به قیمت کلانی در ایران برای تعیین ذائقه مردم عرضه شده است پس از تشخیص حضرات لا بد چند برابر قیمت برای تداوم ذائقه مردم بخشایش میشود؟پناه بر خدا
نظر شما
ادامه