کد خبر: ۸۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مقامات بهداشتی کانادا اعلام کردند: واکسن آنفلوآنزای نوع «آ» به دلیل شمار زیادی از موارد بروز واکنش‌های آلرژیک در افرادی که این واکسن را تزریق کرده‌اند، از سرتاسر این کشور جمع آوری شد.

پس از اینکه مقامات بهداشتی کانادا از شیوع موارد زیاد و غیرعادی واکنش‌های آلرژیک در بین مصرف کنندگان این واکسن خبر دادند، جمع آوری 170 هزار دوز از آن از روز گذشته در مراکز بهداشتی و کلینیک‌ها آغاز شد.

مسئولان بهداشتی استان غربی مانی توبا گزارش دادند که پس از استفاده از واکسن تولیدی یک کارخانه انگلیسی تولید دارو به نام «گلاسکراسمیت کلین» در کبک، موارد زیاد و غیرعادی بروز واکنش‌های آلرژیک مشاهده شده است.

به گفته کارشناسان؛ معمولا بروز یک یا دو مورد واکنش آلرژیک عادی و قابل پیش بینی است اما در مانی توبا 6 مورد شدید از این واکنش‌های تهدید کننده مشاهده شده است. شرکت مزبور در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیق‌های لازم را درباره این واکنش نامطلوب انجام خواهد داد.

مسوولان کانادایی درعین حال اعلام کردند: در یک استان دیگر که از این واکسن استفاده شده بود هیچ گزارشی از این قبیل واکنش‌های شدید گزارش نشده است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
alireza rafiee
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
0
0
ba salam,
molaheze farmoodid,ke vaccine be hich vajh ghabele etminan nist,taze tooye canada jamavari shodeh,tooye iran ke az in deghatha nemishe,lotfan be masoolan behdashti befarmaeed bejaye vaccine vitamin va ghazaye arzan dar ekhtiare mardom gharar girad.
merci.
Dr. Reza L.
|
-
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۱
0
0
Good day!
Its funny that I havent heard such a thing HERE IN CANADA!
Not only that, the government has expanded their target to everyone since a few days ago, and now everyone can have it, not just the high risk group!
Regards.
نظر شما
ادامه