کد خبر: ۸۶۶۰
حکیم مهر - پژوهشگر و طراح مدل آزمایشگاهی حجامت درمانی و تأثیر آن بر پیشگیری و درمان بیماری مشترک لیشمانیوز حجامت را در رفع این بیماری انگلی در حیوانات بسیار مؤثر دانست.
امین افصحی با تشریح طرح پژوهشی خود گفت: تحقیق در این زمینه پیرامون بررسی تاثیرات حجامت بر سیستم ایمنی بدن حیوانات، طراحی مدل آزمایشگاهی حجامت درمانی و تأثیر آن بر پیشگیری و درمان بیماری مشترک لیشمانیوز(سالک) است.
وی افزود: شاید یکی از دلایل وجود ابهام و تناقض در مورد حجامت در دنیای امروز عدم وجود مدل آزمایشگاهی آن است، چرا که در دنیای علم نوین برای پذیرش یک دارو یا روش درمانی در قدم اول باید تاثیرات آن، در مدل حیوانات آزمایشگاهی بررسی شود.
این جوان پژوهشگر نهاوندی بیان داشت: هم اینک یکی از مشکلات عمده در درمان بیماری‌های دام، هزینه سنگین درمانی و از طرفی تاثیرات منفی برخی داروها بر بافت و سیستم بدن حیوان است و براین اساس در پژوهش انجام شده یک روش درمانی کاربردی، کم هزینه و خودکفا بر پیشگیری و درمان بیماری های دام مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: برای نخستین بار و در قالب این طرح پژوهشی، برای نخستین بار حجامت بر روی موش را انجام داده‌ایم و بر این اساس مدل آزمایشگاهی حجامت درمانی طراحی شد.
افصحی با اشاره به تاثیر حجامت بر روی بیماری لیشمانیوز در حیوانات گفت: حجامت تاثیر بسزایی در رفع بیماری انگلی لیشمانیا در حیوانات دارد.
نظر شما
ادامه