کد خبر: ۸۷۴۸

حکیم مهر - چند قطعه فیل ماهی پرورشیِ یکی از مزارع پرورشی مازندران تحت نظارت نمایندگان اداره کل دامپزشکی این استان در یکی از واحد های دارای مجوز صادراتی به اتحادیه اروپا به صورت آزمایشی خاویار استحصال شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران با اعلام خبر فوق گفت : مازندران از استانهای پیشرو در زمینه پرورش آبزیان بالاخص ماهیان خاویاری بوده و طرحهای جدید پرورش ماهیان خاویاری بالاخص پرورش در قفس در آب دریا  و استحصال خاویار آنها در استان در دست اجراست.

دکتر بهروز طاهرنژاد افزود : خاویار ایران بالاترین سهم بازار جهانی را داراست و گسترش پرورش گونه های خاویاری ضمن کمک به حفظ ذخایر این گونه ها موجب اشتغال زایی ، ارزآوری و رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

وی در ادامه گفت : در حال حاضر 4 واحد مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران در حال فعالیت می باشند و در سالهای اخیر برخی کشورها اقدام به عرضه کالایی تحت عنوان خاویار نموده اند که ساختگی، تقلبی ، غیر بهداشتی و فاقد ارزش غذایی می باشد.
وی از مردم خواست تا در خرید خاویار ضمن توجه به نکات بهداشتی  از خرید خاویار بسته بندی وارداتی و غیر بهداشتی خودداری نموده و در صورت مشاهده خاویار مشکوک  یا وارداتی با شبکه های دامپزشکی شهرستان مربوطه تماس حاصل نمایند.
به گفته دکتر طاهرنژاد هفته آینده طی مراسم رسمی با حضور مقامات بلند پایه استانی ، طرح استحصال خاویار از ماهیان پرورشی به صورت رسمی به بهره برداری می‎رسد.

 

نظر شما
ادامه