کد خبر: ۸۷۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - همزمان با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا، کنه‌های منتقل‌کننده بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‎دهند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت: تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است و مخزن ویروس انواع موش‌ها، خرگوش‌ها، جوجه‌تیغی و غیره هستند و بیماری هم از طریق کنه‌ها به انسان و دام‌ها منتقل می‌شود.

دکتر محسن مشکوة افزود: دام‌های بیمار تنها یک هفته تب می‎کنند و علائم مختصری را از خود نشان می‌دهند، به‌گونه‌ای که پس از آن علائم نیز برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در هفته‌ای که تب وجود دارد، دام کشتار شود و یا توسط کنه‌ها گزیده شود، بیماری می‌تواند منتقل شود.

مشکوة ادامه داد: علاوه بر کشور ما، دیگر کشورهای منطقه نیز در معرض شیوع بیماری تب کریمه کنگو هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون گزارشی از شیوع گسترده این بیماری در کشور گزارش نشده است، اما باید بدانیم که به‌دلیل بومی بودن این بیماری، باید مراقبت‌های لازم اعمال شود.

این مقام مسئول یادآور شد: هرساله حجمی عملیات برای مقابله با انگل‌های خارجی دام با سم‌پاشی اماکن مختلف توسط  سازمان دامپزشکی انجام می‌شود.

مشکوة تأکید کرد: باید دانست که آموزش اقشار مختلف مردم به‌خصوص قصابان و کسانی که با گوشت خام سر و کار دارند، لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: این بیماری جدید نبوده و نگران‌کننده نیست، اما باید ضوابط بهداشتی در زمان ذبح دام‌ها و یا قطعه‌بندی گوشت‌ها توسط قصابان رعایت شود.

مشکوة همچنین گفت: این ویروس پس از یک هفته از بدن دام آلوده دفع می‌شود و برای شیر این دام‌ها نیز مشکلی را به‌وجود نمی‌آورد. 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
0
این مصاحبه سراسر طنز است و البته اولین بار نیست
1- تب کریمه کنگو در کمین قصابان یعنی چه مگر لاشه درون قصابی مهر سلامت دامپزشکی نخورده است؟
2-مشکوة ادامه داد: علاوه بر کشور ما، دیگر کشورهای منطقه نیز در معرض شیوع بیماری تب کریمه کنگو هستند. این یعنی چه؟ توجیه؟؟
3-وی تصریح کرد: تاکنون گزارشی از شیوع گسترده این بیماری در کشور گزارش نشده است، اما باید بدانیم که به‌دلیل بومی بودن این بیماری، باید مراقبت‌های لازم؟؟؟؟ اعمال شود. کدوم مراقبت ؟؟ چرا چیستان می گید بجای راهنمایی مردم!!!!!!!
4-مشکوة تأکید کرد: باید دانست که آموزش اقشار مختلف مردم به‌خصوص قصابان و کسانی که با گوشت خام سر و کار دارند، لازم و ضروری است. ..... باید دانست؟؟؟؟؟ یا باید کاری کرد عمل کرد..
5-وی اظهار داشت: این بیماری جدید نبوده و نگران‌کننده نیست...... جدی ؟؟ نگران کننده نیست؟؟؟ خدایا به داد این مردم برس

ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
0
این نتیجه : نابرده رنج گنج بردنه
نظر شما
ادامه