کد خبر: ۸۹۲۰

حکیم مهر - کارگاه آموزشی «میکروسکوپ الکترونی TEM و HREM» توسط کارگروه تخصصی TEM شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، 23 و 24 خردادماه سال جاری در محل پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار می‌شود.

از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی می‌توان به ارتقای سطح دانش کارشناسان دستگاه‌های میکروسکوپ الکترونی TEM و HREM، بررسی مشکلات و موانع پیش آمده و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای مقابله با مسائل و توجه بیش از پیش به کاربردهای دستگاه میکروسکوپ الکترونی HREM اشاره کرد.

«مروری بر میکروسکوپ‌های الکترونی TEM و HREM»، «مبانی کریستالوگرافی و شبکه معکوس»، «نحوه تحلیل و کاربرد طرح پراش الکترونی»، «طرح کی‌کوچی (Kikuchi) و کاربرد آن در میکروسکوپ TEM»، «تحلیل کنتراست در تصاویر TEM و HREM»، «کاربرد TEM و HREM در مطالعه نانوساختارها» و «بررسی و تحلیل چند تصویر و طرح پراش نمونه» از جمله سرفصل‌های این کارگاه آموزشی هستند که توسط دکتر سیروس عسگری از دانشگاه صنعتی شریف و دکتر پیروز پیروز از دانشگاه «کیس‌وسترن رزرو» (Case Western Reserve University) آمریکا ارائه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این کارگاه آموزشی از اول خردادماه تا پایان وقت اداری پنجشنبه 18 خردادماه سال جاری به پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو مراجعه کنند. دانشجویان به هنگام ثبت‌نام از تخفیف ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. همچنین در پایان کارگاه آموزشی «میکروسکوپ الکترونی TEM و HREM» به شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از جزئیات و کسب اطلاعات بیشتر با شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو با شماره تلفن‌های 61002277 و 66563293 تماس حاصل نمایند.

 

نظر شما
ادامه