کد خبر: ۸۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی فارس، دشتی، ریگان و قزوین + انتصاب جدید در اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری

 

بازدید دادستان شهرستان از کشتارگاه دام بوانات

دادستان شهرستان بوانات از توابع استان فارس طی بازدیدی از کشتارگاه دام این شهر وضعیت این کشتارگاه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.


در این بازدید که با حضور مسئول شبکه دامپزشکی، بازرسین بهداشتی کشتارگاه و ناظر ذبح شرعی انجام گرفت، مسائل و مشکلات ساختاری کشتارگاه، نواقص بهداشتی، اهمیت کشتارگاه در کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام ،اهمیت ذبح شرعی و غذای حلال تشریح و بر لزوم رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه فعلی توسط شهرداری بوانات تاکید گردید.
در پایان مقرر گردید گزارش کاملی از وضعیت کشتارگاه به دادستانی ارسال شود تا در مهلت تعیین شده توسط دادستانی نواقص بهداشتی کشتارگاه برطرف گردد.

 

--------------------------------

 

مقابله با فروش مرغ زنده در شهرستان دشتی


جلسه مقابله با فروش مرغ زنده در محل شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و دادستان شهرستان و دیگر مسئولین برگزار گردید.
در این جلسه پیرامون مقابله با فروش مرغ زنده در سطح شهرستان و ارائه راه کارها و جمع آوری آن تشکیل و بحث و تبادل نظر شد.

دکتر عباسی سرپرست شبکه دشتی در این جلسه درباره معایب فروش مرغ زنده و خطر انتقال بیماری به انسان و اشاعه بیماری در سطح مرغداریها و تهدید علیه بهداشت عمومی و ضررهای اقتصادی به صنعت مرغداری توضیحاتی ارائه نمود.

در این جلسه مقرر شد اکیپ های مشترکی شامل دامپزشکی ، بهداشت و درمان ، اماکن ، تعزیرات و شهرداری برای جمع آوری مرغ ها و انتقال به کشتارگاه تشکیل شوند.

دادستان این شهرستان هم وعده مساعدت و همکاری با شبکه دامپزشکی را در این زمینه مطرح نمود.

 

---------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان:
حمل فرآورده‌های خام دامی تنها با هماهنگی دامپزشکی ممکن است


رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: متصدیان مراکز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی باید با هماهنگی دامپزشکی و اخذ مجوز بهداشتی نسبت به حمل فرآورده‌های خام دامی اقدام کنند.
حجت‌الله جعفری در حاشیه برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی و ترویجی ویژه مراکز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی یکی از اهداف اصلی حرفه دامپزشکی است.

وی افزود: آشنایی متصدیان مراکز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی با اصول و ضوابط بهداشتی عرضه از جمله وظایف حرفه دامپزشکی است که به همین منظور کلاس و کارگاه آموزشی ویژه این مراکز در شبکه دامپزشکی با حضور 25 نفر برگزار شد.

خبرگزاری فارس: حمل فرآورده‌های خام دامی با هماهنگی دامپزشکی ممکن است

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان آموزش دامداران را از جمله اهداف برگزاری این دوره برشمرد و عنوان کرد: پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال انسان و دام یکی از موضوعات مطرح شده در این کلاس‌ها بود.

وی افزود: در این کلاس‌ها بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و طریقه کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها و همچنین توضیحاتی درباره رعایت اصول قرنطینه و حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی مطرح شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: در این کلاس‌ها و کارگاه آموزشی مقرر شد، متصدیان این مراکز با هماهنگی دامپزشکی و اخذ مجوز بهداشتی نسبت به حمل فرآورده‌های خام دامی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی، شرایط نگهداری و لزوم توجه به تاریخ تولید و انقضا فرآورده‌های خام دامی مورد تاکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در پایان این کلاس‌ها بروشورها و اطلاعیه‌های بهداشتی در اختیار متصدیان مراکز مذکور قرار گرفت.

در ریگان بیش از 200 هزار راس دام سبک و 14 هزار راس دام سنگین نگهداری می‌شود و این شهرستان یکی از قطب‌های مهم پرورش دام در استان کرمان به شمار می‌رود.

 

-----------------------------------

 

اجرای طرح ضربتی شناسایی دامهای مبتلا به بروسلوز (تب مالت) در همت آباد

14راس گوسفند وبز مبتلا به بروسلوز در روستای همت آباد شناسایی شدند.

رئیس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: پیرو گزارش مواردی ازسندرم سقط جنین جمعیت دامها طی ماه گذشته، درروستای همت آباد ازتوابع شهرستان قزوین وگزارش بیماری تب مالت در روستای همت آباد ، اداره کل دامپزشکی استان قزوین با کمک پرسنل واحد مبارزه با بیماریهای دامی شهرستان قزوین نسبت به خونگیری وتست بروسلوز 369 راس گوسفندو بزو21 راس گاو موجود درروستای همت آباد اقدام نمود .

به گفته دکترمجیدرضا شکری دراین راستا پس ازخونگیری ازدامهای روستای مذکور ، وانجام آزمایشهای مربوطه، تشخیص دامهای راکتور بروسلوزی امکان پذیر گردید که نتیجه امربه شناسایی ، جداسازی وکشتارتعداد 14 راس گوسفند وبز(9راس گوسفند و5 راس بز) راکتوربروسلوز منتهی شد .

بنابراعلام اداره کل دامپزشکی قزوین، بیماری بروسلوز(تب مالت)بیماری مشترک وقابل انتقال بین انسان ودام می باشدو غرامت دامدارانی که دامهای آنها در این طرح به عنوان دام ناقل بیماری شناسایی گردیده ، در اسرع وقت توسط این اداره کل پرداخت خواهد شد.

 

----------------------------------

 

انتصاب جدید در استان چهارمحال و بختیاری


رئیس جدید اداره امور عمومی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

دکتر حمید مهری مدیر کل دامپزشکی این استان طی حکمی فرشید قوامی را به عنوان رئیس اداره امور عمومی اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری منصوب و از زحمات  ‍‍‍‍‍‍‍‍‍کریم زاده در مدت تصدی این پست تشکر و تقدیر نمود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار
|
-
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
0
0
جناب آقاي دكتر مهري: ما منتظر تغيير در طرح و برنامه هستيم، تا چه زماني بايد ........ در طرح و برنامه رنج برد؟؟؟؟
نظر شما
ادامه