کد خبر: ۹۰۲۲

حکیم مهر - مقامات آلمانی تخم مرغ‌های آلوده به سطح بالایی از ماده شیمیایی سمی دیوکسین را در یک مرغداری در این کشور کشف کردند.

وزارت کشاورزی آلمان اعلام کرد : دیوکسین در یک مرغداری نزدیک بورکن در ایالت شمالی نورت راین وست فالیا شناسایی شده است. پیش از این نیز در ماه آوریل دیوکسین در پنج مرغداری دیگر در همین ایالت شناسایی شده بود.

دیوکسین در صورت مصرف درازمدت برای سلامت انسان خطرناک است اما مصرف آن به میزان اندک ضرری ندارد. این وزارتخانه اعلام کرد در کشف اخیرش خطری متوجه سلامت مصرف کنندگان نمی بیند.

این مزرعه بسته شده و تخم مرغ‌های تولید آن ردگیری شده و از بازار فروش جمع آوری شدند در حالی که منبع آلودگی تحت بررسی قرار گرفته است. وزارت کشاورزی آلمان افزوده است که دیوکسین در بررسی‌های بهداشتی خود این مرغداری کشف شده است.

در ژانویه سال 2011 نیز مقامات آلمانی اعلام کردند غذای دامی مورد استفاده برای تغذیه خوک‌ها و مرغ‌های آلمانی به سطح بالایی از دیوکسین آلوده بوده و تخم مرغ‌ها و گوشت مرغ‌ها و خوک‌ها به این ماده آلوده است که موجب هشدار سلامت گسترده در اتحادیه اروپا شد. آلمان از آن زمان تدابیر جدیدی شامل محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای مواد غذایی دامی معرفی کرده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه