کد خبر: ۹۰۴۴

حکیم مهر - فراکسیون کشاورزی با عضویت بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس در دور نهم نمایندگی متولد خواهد شد تا کشاورزان به جز کمیسیون کشاورزی، حامیان دیگری داشته باشند.

نماینده مجلس نهم و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم با اعلام این مطلب گفت: اعضاء کمیسیون کشاورزی طرحی در دست تهیه دارند که بر اساس آن، پیشنهاد تشکیل فراکسیونی متشکل از غالب نمایندگان مجلس که در حوزه‌های انتخابیه خود با بخش کشاورزی ارتباط مستقیم دارند، تشکیل خواهد شد.

علی‌محمد بزرگواری افزود: طی مجلس ششم و هفتم، فراکسیون کشاورزی و روستایی در صحن علنی مجلس تشکیل شده بود که به مثابه فراکسیون اصولگرا، بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس در آن عضویت داشتند. لذا کشاورزان حامیان دیگری جز کمیسیون کشاورزی نیز داشتند.

نظارت کمیسیون کشاورزی تقویت می‌شود

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی تلاش می‌کند در دوره نهم، نظارت خود را بر اجرای قوانین افزایش دهد.

بزرگواری ادامه داد: کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم هرچند توانست قوانین کارایی در بخش کشاورزی تصویب کند، اما بخشی از قوانین مؤثر تصویب شده این کمیسیون به‌علت عدم اجرا توسط دولت نتوانست اثربخشی لازم را در بخش کشاورزی به همراه آورد.

این نماینده مجلس که نخستین روز تحلیف خود را در دور نهم سپری می‌کند، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی در مجلس نهم، کمیسیونی متفاوت، پویا و حلال مشکلات کشاورزان خواهد بود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه