کد خبر: ۹۰۹۴

حکیم مهر - نماینده مردم زاهدان در مجلس هشتم با اشاره به دستورالعمل‌های سختگیرانه دامپزشکی برای جلوگیری از ورود دام بیمار، گفت: کنترل قاچاق دام با وجود ۱۴۰۰ کیلومتر خط مرزی در استان سیستان و بلوچستان همچنین با توجه به پراکندگی و طولانی بودن آن، بسیار سخت است.

در رابطه با واردات دام از سوی مرزهای سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در حال حاضر واردات دام از این مرزها با کنترل مسئولان مربوطه انجام می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس هشتم شورای اسلامی همچنین درباره انتقادات مطرح شده مبنی بر این‌که واردات دام به خوبی انجام نمی‌‌شود و واحدهای قرنطینه نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان دامپزشکی دستورالعمل‌های سختی را برای واردات دام و مراکز قرنطینه دام در استان تعیین کرده که لازم الاجراست.

وی گفت: دام‌ زنده کشورهای دیگر از طریق مرز سیستان و بلوچستان وارد و در مراکز قرنطینه تحت کنترل مسئولان دامپزشکی قرار گرفته و پس از تأیید سلامت و نبود بیماری کشتار و به استان‌های دیگری فرستاده می‌شود.

فروزش با اشاره به این‌که سازمان دامپزشکی با وسواس و جدیت بهداشت دام زنده را پیگیری می‌کند، گفت: ۳ نقطه برای قرنطینه دام در استان سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس هشتم  درباره این‌که کنترل قاچاق دام از مرزهای سیستان و بلوچستان مشکل است، اعلام کرد:‌ قاچاق دام از مرزهای استان سیستان و بلوچستان بسیار کم است اما با توجه به ۱۴۰۰ کیلومتر مرز در استان سیستان و بلوچستان و با در نظر گرفتن پراکندگی و طولانی بودن خط مرزی کنترل قاچاق دام بدون شک بسیار سخت است.

نظر شما
ادامه