کد خبر: ۹۴۶۴

حکیم مهر - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح انتزاع وظایف کشاورزی هفته اول مرداد برای بررسی به مجلس می‌رود و تنظیم بازار جزو اولین‌ وظیفه برای انتقال است.
عباس رجایی در پاسخ به اینکه درصورت تصویب طرح انتزاع، وزارت جهاد کشاورزی از چه زمانی باید وظایف جدید را مدیریت کند، گفت: برخی از این وظایف مانند تنظیم بازار بلافاصله بعد از تصویب طرح شروع خواهد شد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اما برخی از  وظایفی که در این طرح پیش‌بینی شده ممکن است نیاز به زمان داشته باشد که آن هم بیش از یک الی دو ماه نخواهد بود.

به گفته رجایی تمام ساختارهای زنجیره تولید به وزارت کشاورزی انتقال داده می‌شود و حتی شرکتهایی که در این زمینه کار می‌کنند و یا اگر یارانه‌ای است همه باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: مدیریت تمام فرآیند بعداز تولید، انبار، سیلو، آرد، نان، فرش، صنایع غذایی، بانک کشاورزی با تصویب این طرح به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می‌شود.

هفته گذشته مجلس دو فوریت طرح انتزا وظایف کشاورزی از سایر وزارتخانه‌ها  را در مجلس تصویب کرد که کارشناسان معتقدند با تصویب نهایی آن تحولات زیادی در بخش  کشاورزی و به ویژه‌ قیمت، توزیع و بازار محصولات کشاورزی انفاق می‌افتد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه