کد خبر: ۹۴۶۹

حکیم مهر - خبرگزاری موج نوشت : در نخستین ساعات روز 15 تیر ماه بدون هیچ دلیل مشخصی محتویات یکی از سطل های مکانیزه جمع آوری زباله مقابل درب بیمارستان دامپزشکی تهران تخلیه می شود و تماس های مکرر خبرنگار خبرگزاری موج برای دریافت توضیح از شهردار ناحیه هشت شهرداری منطقه یک نیز بدون پاسخ باقی می ماند.
ساعت سه بامداد روز 15 تیرماه دوربین های مدار بسته بیمارستان دامپزشکی تهران، تصاویری از تخلیه محتویات یکی از سطل های مکانیزه جمع آوری زباله را در مقابل درب بیمارستان دامپزشکی تهران به ثبت می رساند.


در حالی که شهردار تهران همواره هدف از تعبیه این سطح ها را انتقال بهداشتی زباله ها به محل بازیافت اعلام کرده و تاکید می کند که این سطل ها از پراکندگی زباله ها و افزایش جمعیت حیوانان موذی در قسمت های مختلف شهر جلوگیری می کنند، این بار ماموران شهرداری خلاف اهداف این نهاد گام برداشته و خود در انتشار آلودگی ها مشارکت می کنند.
البته متولیان شهری همواره از بی دقتی مردم برای تخلیه زباله ها راس ساعت 9 شب در این سطل ها نیز گله مند بوده و تاکید می کنند، تخلیه زباله در ساعات مختلف روز نه تنها زمینه افزایش حجم کاری کارگران شهرداری را فراهم می کند بلکه باقی ماندن زباله در سطل های مکانیزه، زمینه ایجاد بوی نامطلوب و افزایش جمعیت حیوانات موزی در شهر را فراهم می کند. اما متاسفانه ماموران شهرداری بر خلاف تمامی این سخنان با تخلیه زباله در مقابل بیمارستان دامپزشکی، طی چندین ساعت آسایش بخشی از ساکنین ناحیه هشت شهرداری منطقه یک را سلب می کنند.
در فرایند تخلیه زباله ها در مقابل درب بیمارستان دامپزشکی، به دلایل نامعلوم بسیاری از کیسه های داخل سطل پاره می شود و زباله ها بدون هیچ پوشش و حفاظی در مقابل بیمارستان دامپزشکی پراکنده می شوند. بوی تعفن فضای بیمارستان و محله را در بر می گیرد، بنابراین به دلیل ایجاد اخلال در کار بیمارستان، مدیران این مرکز با شهرداری برای حل معضل تماس می گیرند.
پیام محبی رییس بیمارستان دامپزشکی، درباره این رفتار می گوید: دلیل تخلیه زباله مقابله بیمارستان دامپزشکی را نمی دانم.
وی ادامه می دهد: سال گذشته نیز یک بلوک سیمانی بزرگ مقابله درب بیمارستان دامپزشکی گذاشته بودند که از مجمتع قضای حکم فوری مبنی بر انتقال این بلوک سیمانی گرفته شد.
محبی اضافه می کند: اصولا این رفتارها در روزهای تعطیل از سوی ماموران شهرداری رخ می دهد و نمی دانم که چه مشکلی با بیمارستان دامپزشکی دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 بیمار بستری در بیمارستان وجود دارد، می گوید: بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی بوده و در روزهای تعطیل نیز فعال است.
رییس بیمارستان دامپزشکی اضافه می کند: جمعیت مراجعه کنندگان در روزهای تعطیل به مراتب بیشتر از روزهای کاری است.
وی تاکید می کند: حتی اگر با بیمارستان دامپزشکی مشکلی دارند چگونه به خود اجازه می دهند که با این مجموعه شوخی زیست محیطی کنند.
محبی ادامه می دهد: نمی دانم مشکل چیست اما چنانچه مشکل شخصی با مجموعه بیمارستان دارند، حق ندارند زباله ها را جلوی درب ورودی بیمارستان تخلیه کنند.
تماس های مکرر مدیران بیمارستان دامپزشکی با متولیان شهرداری سرانجام به نتیجه می رسد و در بعد از ظهر همان روز افرادی به محل برای جمع آوری زباله ها اعزام می شوند، اما درباره دلیل این رفتار هیچ پاسخ قانع کننده ای ارایه نمی شود.
در مجاورت بیمارستان دامپزشکی منازل مسکونی قرار دارند که به طور حتم این رفتارها برای آنها نیز مزاحمت خواهد کرد. بنابراین بهتر است متولیان امور شهری نظارت بیشتری بر رفتار کارکنان خود داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه