کد خبر: ۹۷۰۶

حکیم مهر - طرح انتزاع در کمیسیون کشاورزی مطرح شده و از مدتی قبل بررسی لوایح آن به منظور رأی گیری مجدد در مجلس به نمایندگان واگذار شده است و انتظار می رود از فردا در کمیسیون مراحل نهایی خود را طی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی که به طرح تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام یافته است، به‌زودی وارد صحن علنی مجلس خواهد شد.

یونس اسدی افزود: طرح انتزاع نتیجه تلاش‌های چندماهه کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم بود که به دلایلی نظیر لابی قدرتمند وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس هشتم مسکوت ماند، اما طرح دوباره آن پس از بحران‌های گرانی اخیر ضروری به‌نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طرح انتزاع یا تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی به‌دنبال تمرکز میزان تولید و صادرات و واردات در یک وزارتخانه است تا به جای توپ‌اندازی در زمین‌های سایر وزارتخانه‌ها، یک وزیر در مقابل مجلس پاسخگو باشد.

اسدی ادامه داد: صادق خلیلیان که سابقه اجرایی و مدیریتی طولانی در بخش کشاورزی دارد، در شرایطی می‌تواند پاسخگوی مجلس و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی باشد که بتواند درباره واردات و صادرات و تعرفه‌های بخش نیز تصمیم‌گیری کند.

وی تصریح کرد: با این وجود طی هفته جاری، نمایندگان، وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت را به مجلس فرا خواهند خواند که درباره گرانی‌ها پاسخگو باشند.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با تعطیلی سه‌شنبه‌های صحن علنی مجلس، نمایندگان فرصت بیشتری دارند تا طرح‌ها و لوایح فوری خود را بررسی کرده و آنها را زودتر به صحن علنی مجلس ارسال کنند.

اسدی پیش‌بینی کرد؛ طرح انتزاع با قید فوریت وارد صحن علنی مجلس شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه