کد خبر: ۹۷۹۴

حکیم مهر - اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی موضوع و علل گرانی محصولات کشاورزی و دامی به‌ویژه مرغ و فرآورده‌های لبنی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: شامگاه سه‌شنبه (10 مردادماه) اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نشست مشترکی با صادق خلیلیان خواهند داشت که در آن مسائل اقتصادی کشور به‌ویژه علت گرانی مرغ و فرآورده‌های لبنی بررسی می‌شود.

ناصر صالحی‌نسب افزود: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید گوشت مرغ و شیر است، اما تنظیم بازار این محصولات بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که این دوگانگی مدیریت از علل اصلی افزایش قیمت مرغ و فرآورده‌های لبنی است.

وی واردات دیرهنگام نهاده‌ها و خوراک مرغ را موجب کمبود آن دانست و خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه از مدت‌ها پیش برای نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا و ذرت اعلام نیاز کرده بود. اما مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأخیر اقدام به واردات این نهاده‌ها کردند که موجب افزایش قیمت تمام‌شده تولید مرغ در داخل کشور شد.

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند به دوگانگی مدیریت در تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دامی پایان دهد.

صالحی‌نسب با تأکید بر ضرورت هماهنگی‌های وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات کشاورزی و دامی تصریح کرد: امیدواریم پس از تصویب طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی و اجرای آن توسط دولت، دیگر شاهد نابسامانی در بازار محصولات کشاورزی و دامی و افزایش قیمت محصولاتی مانند مرغ نباشیم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه