کد خبر: ۹۸۰۸

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: لیبل‌گذاری لاشه‌های استحصالی گوشت قرمز در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان آغاز شده است.
محمدمهدی یزدان‌پناه با بیان اینکه لیبل‌گذاری لاشه‌های استحصالی گوشت قرمز در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: لیبل درج شده بر روی دست و پای لاشه به عنوان شناسنامه لاشه تلقی می‌شود.

وی افزود: این لیبل دارای نام و کد کشتارگاه، تاریخ تولید، انقضا، مصرف و شرایط نگهداری است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: با توجه به نقش مهم و مؤثر کشتارگاه‌های صنعتی در تولید گوشت بهداشتی و سالم و نظر به اهمیت انجام نظارت‌های دقیق و کنترل لاشه‌های تولیدی و ایجاد امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف احتمالی در واحدهای عرضه سطح شهر و جلوگیری از ورود لاشه‌های غیر بهداشتی در چرخه مصرف این اقدامات صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: به منظور تسهیل در تشخیص لاشه‌های سالم و معتبر توسط عموم مردم و تقویت فرنگ نظارت عمومی بر فرآورده‌های خام دامی این طرح به اجرا در آمده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از مردم خواست در صورت برخورد با موارد غیر بهداشتی نظیر لاشه‌های فاقد لیبل تأییدیه سلامت و یا حمل و نقل غیر بهداشتی لاشه‌ها توسط افراد سودجو مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا با افراد خاطی برخورد قانونی صورت گیرد.

 

نظر شما
ادامه