کد خبر: ۹۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از توقف صادرات 450 تنی ماهی قزل‌آلا به عربستان خبر داد.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب گفت: به‌طور سالانه حدود 450 تن ماهی قزل‌آلا از این استان به عربستان صادر می‌شد که به‌دلیل سیاسی این کشور اجازه واردات نمی‌دهد.

جهانگیری افزود: پس از توقف صادرات این محصول با بسته‌بندی‌های مناسب به اصفهان و عمدتاً به تهران صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 16 هزار تن قزل‌آلا در استان تولید شد که امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی به 19 هزار تن افزایش یابد.

جهانگیری ادامه داد: هرچند صادرات ماهی ایران در بهترین کیفیت به کشور عربستان صورت می‌گرفت، اما به‌دلیل موضع‌گیری‌های اخیر این کشور، صادرات ماهی قزل‌آلای باکیفیت ایرانی به کشور مذکور متوقف شده و زمینه برای صادرات این محصول به سایر کشورها در حال ارزیابی است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
0
دوستان محترم حتمابه خاطر دارند که قزل الا های صادراتی به عربستان فقط به خورد زائران ایرانی داده می شد و الا اعراب بادیه ماهی و....را ازدست اربابان غربی خود تناول میفرمایند؟شما به فکر افزایش کیفیت ماهیان خود باشید که ارزش صادرات به همه نقاط جهان داشته باشد!با آرزوی تو فیقات.
نظر شما
ادامه