کد خبر: ۱۰۰۱۵

حکیم مهر - از آنجا که یکی از وظایف اصلی بانک کشاورزی حمایت از بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی است، باید فعالیت‌های این بانک با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: مدتی است که بحث الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده و به‌نظر می‌رسد باید یک کار کارشناسی دقیق در این زمینه انجام شود تا نتیجه مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

عباس پاپی‌زاده بالنگان افزود: فعالیت بانک کشاورزی جنبه مالی و اعتباری دارد و فعالیت وزارت جهاد کشاورزی بیشتر در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی است و از همین رو با توجه به تخصص هریک از اینها باید الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی با بررسی و سنجیدن تمام جوانب انجام شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات گذشته می‌تواند بسیار راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: چند سال پیش بانک کشاورزی سیاست‌های خود را از وزارت جهاد کشاورزی اخذ می‌کرد و از همین رو بررسی و استفاده از این تجربیات می‌تواند در اتخاذ یک تصمیم‌گیری صحیح مؤثر باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس نهم با تأکید بر ضرورت هماهنگی و همخوانی فعالیت‌های بانک کشاورزی با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، پرداخت تسهیلات به کشاورزان و حمایت از بخش کشاورزی مطابق با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

پاپی‌زاده بالنگان یکی از نقص‌های بانک کشاورزی را مردود کردن طرح‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و تصریح کرد: بسیاری از طرح‌های حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی قابل دفاع است. اما زمانی که این طرح‌ها برای ارائه تسهیلات به بانک کشاورزی ارجاع می‌شود، در مقابل آن موضع گرفته می‌شود و بانک از پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها خودداری می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان بانک کشاورزی ادعا می‌کنند که بسیاری از طرح‌های بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی فاقد توجیه اقتصادی است و از همین رو این طرح‌ها را مردود می‌کنند که باید هرچه سریع‌تر در راستای حمایت از بخش کشاورزی در این سیاست بانک کشاورزی تجدیدنظر شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه