کد خبر: ۱۰۰۵

حکیم مهر -  رئیس سازمان میادین میوه و تره بار از راه اندازی بورس مواد غذایی در دهه آخر دی ماه سال جاری در تهران خبر داد.
حسین صفایی با اعلام این خبر تصریح کرد: شهرداری تهران این اقدام را در راستای کمک به شفافیت بازار و اصلاح بازار مواد غذائی در سطح شهر تهران انجام می دهد.

به عقیده برخی کارشناسان راه اندازی بورس مواد غذائی در تهران برای اولین بار مطرح می شود و این کار در صورتی که به صورتی جدی و گسترده است راه اندازی شود کمک بسیار بزرگی به توزیع منطقی مواد غذایی در بازار خواهد کرد.

در بورس مواد غذایی که از سوی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران طراحی شده است مواد غذایی شناسنامه دار اعم از مواد لبنی و پروتئینی توزیع می شود اما با توجه به اینکه میوه های تولید شده در ایران فاقد شناسنامه هستند در طرح پیشنهادی برای فروش میوه جات در این بورس برنامه ریزی نشده است.

صفایی با تاکید بر اینکه این بورس سامانه جدیدی برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان تهرانی است تاکید کرد: طرح بورس مواد غذایی پیش از این در کشور ما مطرح نشده بود اما در مطالعاتی که برای راه اندازی آن در تهران تهیه شده است از تجارب موفق دیگر کشورها در این زمینه استفاده شده است.
 

نظر شما
ادامه