کد خبر: ۱۰۱۵۱

حکیم مهر - دبیر انجمن برنج ایران گفت: اغلب اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نه تنها تخصص و تحصیلات کشاورزی ندارند بلکه از مناطق کشاورزی هم نبوده و نماینده شهرهایی کوچکی هستند که کشاورزی چندانی ندارند.

جمیل علیزاده شایق درباره ترکیب اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نه تنها طرفدار بخش کشاورزی نبوده و بالاجبار وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شده‌اند، بلکه تحصیلات و تخصص اغلب آنها مرتبط با بخش کشاورزی نیست. از سوی دیگر اغلب اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از مناطق کشاورزی‌خیز نبوده و نماینده شهرهایی کوچکی هستند که کشاورزی چندانی ندارند.

وی گفت: با توجه به اهمیت محصول استراتژیک برنج و نبود نمایندگان کمیسیون کشاورزی از مناطق برنج‌خیز کشور به مجمع نمایندگان گیلان، گلستان و مازندران پیشنهاد شد که خلأ کمیسیون کشاورزی مجلس را در بخش کشاورزی و برنج پر کنند.

شایق تصریح کرد: مجلس هشتم فعالیت قوی و عملکرد خوبی در بخش کشاورزی نداشت و موضع‌گیری‌های اعضای این کمیسیون سریعا تغییر می‌کرد و تحت تاثیر القائات خارج از کمیسیون کشاورزی قرار می‌گرفت لذا عملکرد مناسبی برای بخش کشاورزی و محصول برنج نداشت.

دبیر انجمن برنج ایران خاطر نشان کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس هفتم برای بخش کشاورزی عملکرد بهتری داشت و اعضای آن از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان حمایت کردند و قوانینی مصوب کردند که به نفع بخش کشاورزی بود، از جمله این‌که نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی متناسب با تورم باشد، هرچند که این مصوبه اجرایی نشد اما قانون مناسبی برای بخش کشاورزی است.

وی اعلام کرد: با توجه به این‌که ارقام پرمحصول برنج دیر‌رس هستند، فصل برداشت این محصول تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

شایق با اشاره به تولید دو میلیون و 300 هزار تن برنج در سال گذشته پیش‌بینی کرد که امسال نیز به همین میزان محصول برنج از شالیزارهای کشور برداشت شود.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه