کد خبر: ۱۰۱۵۹

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران گفت: تاکنون اعتباری از محل هدفمندی یارانه‌ها بابت تولید و آبزی‌پروری پرداخت نشده و فقط در زمینه سوخت، گازوئیل 1500 ریالی دریافت کرده‌ایم.

غلامرضا رازقی معاون وزیر جهاد کشاورزی کافی نبودن اعتبارات و عدم تخصیص به موقع اعتبارات را از دغدغه‌های سازمان شیلات عنوان و اظهار کرد: با تامین اعتبارات کافی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف می‌توان محصولات شیلاتی را رقابتی کرد.

وی اعتبارات را از الزامات رقابتی شدن محصولات شیلاتی در سطح بازارهای جهانی برشمرد و گفت: اگر اعتبارات به موقع و به میزان کافی تامین شود، ایران در زمینه شیلات در منطقه به جایگاه ویژه‌ای خواهد رسید.

رازقی با بیان اینکه از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای سازمان شیلات در سال گذشته 70 درصد آن معادل 360 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است، به ایسنا گفت: این اعتبار صرف طرح‌های عمرانی احداث، بهسازی و سازماندهی بنادر، صیادی در جزایر جنوب، طرح یگان حفاظت، طرح بازسازی ذخایر آبزیان ساحلی و طرح اصلاح روش‌های آبزی پروری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعتبارات استانی سازمان شیلات در سال گذشته را حدود 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از 80 درصد این اعتبارات اختصاص یافته که در راستای طرح‌های آبزی‌پروری، صیادی و بهبود کیفیت فرآوری آبزیان هزینه شده است.

وی با اشاره به برنامه واگذاری کلیه مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی به بخش خصوصی اظهار کرد: در حال حاضر 16 مرکز تکثیر ماهی در کشور وجود دارد که این مراکز به صورت واگذاری مالکیت یا اجاره در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان شیلات ایران افزود: به منظور تامین امنیت و فعال‌سازی بخش خصوصی در راستای تکثیر ماهی، سالانه 60 تا 70 درصد اعتبارات مربوط به رهاسازی ماهیان به خرید بچه ماهی از این مراکز اختصاص می‌یابد.

 

نظر شما
ادامه