کد خبر: ۱۰۲۲۷

حکیم مهر - معاونت امور دام جهاد کشاورزی گفت: قیمت تخم مرغ در چند ماه آینده با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف‌، افزایش خواهد یافت.

بهرام خانی اظهار کرد: در استان کرمانشاه سالانه 7300 تن تخم مرغ تولید می‌شود که در سال جاری این رقم تولیدی به 8500 تن تخم مرغ می‌رسد.
خانی با بیان اینکه از محل یارانه‌ها‌، جهاد کشاورزی به تولید تخم مرغ که دچار نوسان شده بود کمک کرد، تصریح کرد: قیمت فعلی تخم مرغ 170 تومان است که در ماه‌های آینده با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف‌، قیمت آن افزایش خواهد یافت.
وی افزود‌: استان کرمانشاه با توجه به این نوسانات تخم مرغ‌، نه تنها با کمبود تولید تخم مرغ مواجه نیست بلکه  در این سال افزایش خوبی هم داشته است.
معاون امور دام جهاد کشاورزی استان افزایش قیمت مرغ در چند ماه اخیر را ناشی از قیمت دان مصرفی دانست و خاطرنشان کرد: نبود نهاده باعث گران شدن قیمت تمام شده مرغ بود‌.
وی ادامه داد: از یک طرف محول شدن شرکت پشتیبانی امور دام به صنایع و معادن و آشنا نبودن این دستگاه با کار‌، واردات در آن برهه از زمان دچار مشکلاتی شد همچنین افزایش چند برابری مصرف مردم نیز باعث افزایش مصرف و افزایش قیمت مرغ شده بود و در راستای تعدیل بازار از 18 خرداد ماه تا اول شهریور ماه بیش از3 هزار تن مرغ توزیع شد.
خانی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ کیلویی 5200 تومان‌، حدود 3 هفته است که ثابت شده است‌.
وی مصرف روزانه مرغ در استان را 80 تن عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تا مرداد ماه 91‌، 7 میلیون و 400 هزار قطعه مرغ در استان کرمانشاه به مصرف رسیده است.
*قیمت شیر کاهش می‌یابد
معاونت امور جهاد کشاورزی ‌اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلو شیر از در گاوداری بسته به میزان چربی از 700 تومان تا 1000 تومان است. برنامه‌هایی برای کاهش قیمت شیر در دست اجرا است که به محض انجام رسانه‌ای می‌شود.
خانی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه بیش از 80 درصد قردادها طرح توسعه کشاورزی مصوب مربوط به بخش دامپروری است‌، افزود: 90 درصد پرداختی بانک کشاورزی نیز به این بخش مربوط می‌شود که نشان از توان بخش دامپروری استان است.

 

نظر شما
ادامه