کد خبر: ۱۰۲۳۵

حکیم مهر - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح تعداد 14 باب استخر دو منظوره (آب کشاورزی و پرورش ماهی) همزمان با هفته دولت خبر داد.

هادربادی گفت: همزمان با هفته دولت در سال جاری، تعداد 14 باب استخر دو منظوره آب کشاورزی و پرورش ماهی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: استخرهای مذکور مساحت حدود 4500 مترمربع را به خود اختصاص داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این استخر‌ها در جهت پرورش آبزیان میزان 30 تن ماهی در هر دوره به تولید آبزیان استان افزوده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ابلاغ تفاهم‌نامه‌ی توسعه آبزی‌پروری در مناطق آبی خرد تاکنون در سطح استان تعداد 120 منبع آبی مستعد مورد شناسایی قرار گرفته و نسبت به ساخت استخر دو منظوره و تجهیز آنها به مکانیزاسیون (هواده و ....) اقدام شده است.

هادربادی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی، بهره‌برداری بهینه از منابع آبی و توسعه استخر‌های دو منظوره از جمله اهداف و سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی افزود: احداث استخر دو منظوره علاوه بر ذخیره آب، پرورش ماهی را امکان‌پذیر می‌سازد و علاوه بر تولید پروتئین سالم و ارتقاء سلامتی جامعه، ایجاد اشتغال، کاهش مصرف کود‌های شیمیایی و افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی را به دنبال دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده و هم‌چنین اطلاع‌رسانی مناسب و توجیه کشاورزان با اهداف ذکر شده، احداث استخر‌های دومنظوره از استقبال بسیار زیادی در بین کشاورزان استان برخوردار شده است.

 

نظر شما
ادامه