کد خبر: ۱۰۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر شبکه دامپزشکی ملایر از راه‌اندازی دومین کشتارگاه صنعتی طیور در ملایر طی سه ماه آینده خبر داد.
علی نجفلو با بیان اینکه روزانه 35 تن کشتار طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور در ملایر انجام می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف شهرستان 20 تن است بیش از 15 تن مرغ از ملایر برای شهرهای دیگر استان صادر می‌شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی دومین کشتارگاه صنعتی طیور ملایر طی سه ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 90 درصد کارهای این کشتارگاه انجام شده و در صورت بهره‌برداری تولید شهرستان به بالای 40 تن افزایش خواهد یافت.

مدیر شبکه دامپزشکی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت کشتارگاه دام شهرستان از نظر امکانات و لوازم نگهداری دام ذبح و همچنین نگهداری گوشت و انجام بازرسی‌های لازم قبل از ورود به بازار را نامطلوب عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستان و تجدید نظر در مدیریت این مرکز شد.

وی از انجام 5 هزار و 710 مورد بازرسی طی چهار ماهه سال جاری در بحث مواد خام دامی خبر داد و افزود: طی این مدت 1.5 تن فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده است.

نجفلو همچنین از پلمب تعداد دو مرکز جمع‌آوری شیر، پلمب دو مرغ‌فروشی و قصابی به دلیل نداشتن مسئول بهداشتی و عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد.

وی در بحث مبارزه با بیماری‌های دامی طی چهار ماه سال جاری بیان داشت: در این مدت حدود 170 هزار رأس گوسفند، بز و گاو علیه بیماری شاربن و همچنین 160 هزار رأس گوسفند و بز نیز علیه بیماری آبله واکسینه شده‌اند.

مدیر دامپزشکی ملایر از اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در دامداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح نیز 5 هزار راس گاو و گوساله در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند و تاکنون مشکلی در خصوص وجود این بیماری مشاهده نکرده‌ایم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حميدرضا برقاني نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
خريدارپودرگوشت به صورت دائم و قرارداد به صورت ساليانه٠٩١٢٧٣٥٥١٣٢
نظر شما
ادامه