کد خبر: ۱۰۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون اداری و پشتیبانی سازمان دامپزشکی گفت: اجرای طرح پایش سلامت مواد غذایی بستر صادرات این محصولات را فراهم می کند.
دکتر خالد خداویردی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی در تبریز از اجرای طرح پایش سلامت مواد غذایی خبرداد و افزود: این طرح به منظور پایش باقیمانده های دارویی ، سموم و فلزات از مواد غذایی نظیر شیر خام، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل و همچنین برخی فراورده های آبزیان نظیر ماهی قزل آلا و ماهیان گرمابی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان دامپزشکی کشور شناسنامه دار کردن فرآورده های غذایی و دامی است، گفت: نصب کد رهگیری برای فرآورده های غذایی و دامی در دستور کار قرار دارد.

خداوردی با اشاره به فعالیت این سازمان در بخش نظارت بر تولید دام اظهارکرد: درسال جاری موردی از آنفلوانزای طیور مشاهده نشده و این بیماری مهار شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام گاوداری های صنعتی از نظر مهار بیماری های سل و بروسلوز زیر پوشش هستند، گفت: با توجه به شیوع تب برفکی در سال گذشته امسال واکسینه کردن دام ها علیه این بیماری در دو مرحله صورت می گیرد.

خداوردی با اشاره به گستره فعالیت سازمان دامپزشکی اظهارکرد: 85 هزار واحد پرورش دام به ظرفیت 85 میلیون راس، 226 هزار و 117 واحد پرورش طیور به ظرفیت یک میلیون قطعه جوجه، 14 هزار مزرعه پرورش آبزیان و 225 هزار واحد عرضه فراورده های خام دامی زیر نظارت و برنامه های مراقبتی این سازمان هستند.

وی گفت: علاوه بر یک هزار و 312 دامپزشک فعال در بخش دولتی، 17 هزار نیروی شاغل در شش هزار و 500 مرکز درمانی، بهداشتی و آزمایشگاهی بخش خصوصی این سازمان را در اجرای برنامه های خود همراهی می کنند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
بله ديگه وقتي معاونين بهداشتي پيشگيري و تشخيص و درمان حرفي براي گفتن نداشته باشند معاون مالي اداري بايد تعيين تكليف كنند
نظر شما
ادامه