کد خبر: ۱۰۷۷۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال 33 محموله دام قاچاق در استان توقیف و منجر به تشکیل 18 پرونده شده است.
محمدعلی رضاییدر شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: 718 واحد مرغداری گوشتی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 463 هزار قطعه مرغ در این واحدها وجود دارد، افزود: 834 تن مرغ نیز آماده کشتار بوده که این میزان از نیاز استان هم بیشتر است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از انجام بیش از 10 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در نیمه نخست امسال در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: 6 میلیون مرغ زنده و 3 هزار تن گوشت مرغ نیز در این مدت به خارج از استان صادر شده است.

رضایی به تولید 352 تن گوشت قرمز از دام‌های سبک و 55 تن گوشت قرمز از دام‌های سنگین در استان اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت 4 تن گوشت در کشتارگاه‌های دام و 34 تن در کشتارگاه‌های طیور از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌اند.

*صادرات 126 تن خوراک طیور به تاجیکستان

وی ادامه داد: طی شش ماه نخست امسال 126 تن خوراک طیور از استان به کشور تاجیکستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین طی این مدت در 17 واحد مرغ تخمگذار نیز 6 هزار و 500 تن تخم مرغ تولید شده است.

رضایی از کشتار 20 هزار و 740 دام سبک و 3 هزار و 682 تن دام سنگین در نیمه نخست امسال در استان خبر داد.

وی یادآور شد: همچنین در بحث نظارت نیز بیش از 15 هزار مورد بازرسی انجام شده که در این ارتباط 18 تن مواد پروتئینی فاسد نیز معدوم و منجر به تشکیل 27 فقره پرونده شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود: در این راستا مختصات جغرافیایی تمامی شهرستان‌های استان ثبت شده است و به طور مرتب بیماری‌های مشترک در سطح استان پایش می‌شود.

 

نظر شما
ادامه