کد خبر: ۱۰۸۷۴

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از یکسان شدن قیمت خرید شیر خام در سراسر کشور و همچنین تامین نهاده‌های دامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: میزان تولید شیر خام در سال جاری به بیش از 10 میلیون تن می‌رسد.

سعید سلطانی گفت: مصوبه خرید شیرخام و تامین نهاده‌های آن در استان‌های کشور ابلاغ شده و در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این مصوبه هر کیلو گرم شیر خام با 3.2 درصد چربی و 100 هزار بار میکروبی به صورت یکدست در سراسر کشور کیلویی 930 تومان فروخته می‌شود. البته در ازای افزایش میزان چربی جایزه به این قیمت اضافه می‌شود و همچنین در صورت افزایش بار میکروبی از قیمت مصوب کاسته می‌شود.

سلطانی گفت:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تعهدات خود را انجام می‌دهد و نهاده‌های وعده داده شده در این زمینه را توزیع می‌کند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران به ازای تولید هر کیلوگرم شیرخام 245 گرم جو کیلویی 620 تومان، 245 گرم ذرت کیلویی 630 تومان، 190 گرم سویا کیلویی 930 تومانی و 190 گرم سبوس 488 تومانی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

وی اعلام کرد: 12.5 میلیون تن ظرفیت تولید شیرخام در کشور وجود دارد اما سال گذشته حدود 9.5 میلیون تن شیر خام در کشور تولید شد و امسال به بیش از 10 میلیون تن خواهد رسید.

سلطانی تاکید کرد: با حمایت از تولید داخلی و تامین علوفه ظرفیت‌های خالی موجود مورد استفاده قرار می‌گیرند و با افزایش تولید شیر خام علاوه بر خودکفایی موجود صادرات لبنیات نیز افزایش می‌یابد و ظرفیت خالی صنایع لبنی هم فعال خواهد شد.

نظر شما
ادامه