کد خبر: ۱۱۰۳۵

حکیم مهر - یک روان‌شناس گفت: زمانی که افراد به حیوانات خانگی وابسته می‌شوند، زمینه منزوی شدن خود را مهیا می‌کنند.

"قاسملو" افزود: در حالت کلی و طبیعی انسان‎ها به حیوانات و خصوصا به حیوانات دوست داشتنی از خود علاقه نشان می‌دهند اما این امر طبیعی زمانی مشکل ایجاد خواهد کرد که بیش از حد معمول وسعت یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که از حد خود خارج شود فعالیت‌های اجتماعی خانواده و بین فردی شخص را دچار اختلال خواهد کرد و به عملکردهای وی در جامعه نیز آسیب وارد خواهد کرد.

این روان‌شناس با اشاره به اینکه گاهی این گونه وابستگی‌ها از روی تقلید از افراد ثروتمند به ظاهر متمدن به وجود می‌آید، اضافه کرد: گاهی افراد به دلیل اینکه برای خود و تنهایی خود مونس و همدمی داشته باشد، به سمت حیوانات پناه می‌برند و آنها را برای خود سنگ صبوری همیشگی می‌پندارند.

وی اظهار کرد: نگهداری حیوانات همچون سگ در منازل تبعیت شده از فرهنگ غرب است و با وجود اینکه نگهداری این گونه حیوانات در سرزمین ما نیز بوده است دارای آداب خاص بوده است که عدم تبعیت از فرهنگ موجود در جامعه اولین آسیب را از نظر ارتباطات اجتماعی شامل خود فرد خواهد کرد.

قاسملو با اشاره به اینکه وابستگی بی جا فرد را از اتفاقات مهمی چون کنکور درس و مدرسه عقب نگه خواهد داشت، گفت: اگر والدین می‎خواهند با این رفتار فرزند خود مقابله کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که این اتفاق آنی رخ نداده است و باید با حوصله و محبت فرزند را جذب درس و موضوعات مهم زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیازهای عاطفی فرد مخصوصاً در درون خانواده پاسخ داده شود او به سمت این گونه دلبستگی‎ها گرایش نخواهد یافت.

 

نظر شما
ادامه