کد خبر: ۱۱۰۴۱

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران از آغاز برداشت میگوی پرورشی در چهار استان ساحلی جنوب کشور خبرداد.

غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - با اشاره به تولید هشت هزار تن میگو پرورشی در سال گذشته پیش‌بینی کرد: حدود 13 هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری تولید شود.

وی سطح زیر کشت میگو پرورشی در کشور را 4400 هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به اجرایی شدن بسته حمایتی صنعت میگو در سال جاری پرورش‌دهندگان برای فعال کردن مزارع خود انگیزه پیدا کردند و این امر باعث افزایش چشمگیر تولید میگو شده است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به سطح زیر کشت 2500 هکتاری استخرهای پرورشی در استان بوشهر گفت: بیش از 65 درصد میگوی پرورشی امسال از این استان برداشت می‌شود.

رازقی یادآور شد:‌ طبق برنامه پنجم توسعه باید 10 هزار و 850 تن میگو پرورشی از مزارع کشور برداشت شود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند مناسب تولید سه برابر پیش‌بینی برنامه میگو تولید کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاه به صادرات 212 میلیون دلاری انواع آبزیان در سال گذشته پیش‌بینی کرد: میزان صادرات محصولات شیلاتی در سال جاری به بیش از 300 میلیون دلار برسد.

رییس سازمان شیلات ایران از تولید بیش از 800 هزار تن محصولات شیلاتی در سال جاری خبر داد و گفت: در حالی که 180 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در کشور شناسایی شده و با فعال شدن آن علاوه بر افزایش تولید، صادرات، ارزآوری، افزایش امنیت در مرزهای جنوب کشورو اشتغالزایی و فقرزدایی در نوار ساحلی را دارد، تنها سه هزار هکتار تحت پرورش این محصول قرار گرفته است.

180 میلیارد تومان بدهی سود و جرائم و دیرکرد وام‌های صنعت میگو به بانک‌هاست که بر اساس مصوبه دولت مقرر شده این مبلغ در قالب یک بسته حمایتی از سوی دولت با بانک‌های عامل تسویه شود که پس از هشت سال از گذشت این مصوبه بالاخره 100 میلیارد تومان از این مبلغ در بودجه سال گذشته در نظر گرفته شد و پس از طی کش و قوس‌های فراوان نهایتا از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و در چهار استان جنوبی در حال اجراست.

 

نظر شما
ادامه