کد خبر: ۱۱۱۸۴

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش چشمگیر مبتلایان به بیماری‌های مشترک سل و بروسلوز در جمعیت دامی این استان خبر داد.
محسن صادقی اظهار کرد: دامپزشکی در خط مقدم امنیت سلامت جامعه قرار دارد و یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

مدیر‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه گفت: مهم‌ترین وظیفه این مجموعه مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی ابراز کرد: در همین راستا توسط این اداره‌کل در هفت ماهه منتهی به مهرماه سال ‌جاری تعداد 4 میلیون و 904 هزار و 642 نوبت رأس دام و تعداد 13 میلیون و 751 هزار و 340 قطعه طیور بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دامی واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش چشمگیر مبتلایان به بیماری‌های مشترک سل و بروسلوز در جمعیت دامی این استان خبر داد و گفت: با تلاش و همت دامپزشکی و رعایت مسائل بهداشتی و بیوسکیوریتی در دامداری‌ها این دو بیماری مشترک بین انسان و دام در جمعیت دامی کاهش یافته که از 3 هزار و 643 رأس دام خون‌گیری شده جهت تشخیص بیماری بروسلوز (تب مالت) تنها یک راس گاو راکتور بروسلوز شناسایی، کشتار و به صاحبان آن‌ها غرامت پرداخت شد.

وی همچنین از تست یک هزار و 697 رأس دام در خصوص بیماری سل در همین مدت خبر داد و گفت: از این تعداد موردی از بیماری سل مشاهده نشد.

صادقی همکاری و تعامل کامل با دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کارشناسان و بهره‌برداران، آموزش چهره به چهره دامداران، چاپ و توزیع بروشور‌های بهداشتی، ارسال پیامک‌های بهداشتی را از مهم‌ترین برنامه ترویجی این اداره‌کل در خصوص پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد.

 

نظر شما
ادامه