کد خبر: ۱۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  فاز اول طرح توسعه شرکت داروسازی جامدات آفاق (سهامی خاص) در فضایی بیش از پنج هزار مترمربع زیربنا در شهرک صنعتی شرق سمنان با حضور معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، مدیران سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و اتاق بازرگانی استان سمنان و جمعی دیگر از مسوولان مرتبط با این صنعت افتتاح شد.

 در این مراسم دکتر حسن ویشته ـ معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور - گفت: به عنوان مسوولی که تا حدودی در کنترل این صنعت در سطح کشور دخالت دارم، از افتتاح این کارخانه طی مدت کوتاه شوکه شدم.

وی با بیان اینکه سمنان از نظر تنوع و تعداد کارخانه‌های دارویی در سطح کشور مطرح است، تصریح کرد: شرکت جامدات آفاق از نظر تنوع و نوع تولیدات رکورددار است و تیم جوان و قدرتمند این شرکت تجربیات خود را از کارخانه‌های معتبر و برجسته به این کارخانه انتقال داده‌اند و نتیجه این شده که در طول چهار سال توانستند انواع پروانه‌های تولید را در اختیار داشته باشند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه جامدات آفاق مبتکر و نوآور طرح‌های جدید برای بسته‌بندی داروهای دامی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسوولان استانی از این عزیزان که توانسته‌اند مجموعه عظیمی را در کمتر از یکسال به بهره‌برداری برسانند حمایت کنند؛ چراکه این عزیزان رکورددار هستند و در سطح کشور تنها در استان گلستان با تکنولوژی پیش ساخته توانسته بودند رکورد را بشکنند؛ اما مسوولان این کارخانه از این تکنولوژی استفاده نکرده و به این رکورد دست یافته‌اند. بنابراین می‌توان گفت جامدات آفاق کار نشدنی را انجام داده است.

ویشته گفت: ایران در حال حاضر قابلیت تولید هر نوع داروی دامی را دارد.

وی با بیان اینکه داروهایی نیز که در داخل تولید نمی‌شود به خاطر قیمت رقابتی آن است، افزود: بیش از 90 درصد داروهای دامی مورد نیاز در داخل تأمین می‌شود و به غیر از برخی واکسن‌ها بقیه داروها در داخل تولید و ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه بین 10 تا 15 کارخانه جدید نیز در دست ساخت است، گفت: کارخانه شیمی دارویی جامدات آفاق سمنان نیز از تکنولوژی بالایی در کشور برخوردار است و توان صدور تولیدات داروهای دامی تولیدی به کشورهای خاورمیانه را هم دارد.

او با بیان اینکه احتمالا این واحد برای صادرات در نظر گرفته می‌شود، افزود: در حال حاضر هر کارخانه تولید داروی دامی در کشور به‌طور میانگین بین 300 تا 400 میلیون تومان صادرات دارند.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محسن میرسعیدی مجدآبادی
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
0
0
بنده حقیر برغم اینکه طراحی،اجرا وراه اندازی بیش از 5 واحد مونتاژ!! داروهای دامی در ایران وازجمله جامدات آفاق که نیمه شیمی داروئی آفاق میباشد را صورت داده ام زیاده درمقابل اظهارات معاونت تشخیص تعجبی نکرده ام ،فقط به این پرسش بنده پاسخ دهند روشنگر بسیاری ازمسائل جاری این حرفه بسیار خطیر می شویم .آمار بگیرید ببینید مدیران وصاحبان وتصمیم گیرندگان این اگر اسمشو بگذاریم صنعت چه کسانی با چه تحصیلاتی هستند و اگر کشور ثالث به ما مواد اولیه ویا مواد واسطه ای ندهند حتی یک واحد نیز قادر به ادامه حیات خود نخواهد بود ناگفته نماند با ملاحظه بسیار کوتاه متوجه شدم این واحد استثنا در زمره بخش های پویای جدا از دیگر بخش های خصوصی است که امیدوارم موفق باشند.اینکه معاونت تشخیص به بسته بندی می پردازد به نگرش ودید ایشان تا این ارتفاع !! می باشد وباعث تاسف خاطراست.
نظر شما
ادامه