کد خبر: ۱۱۴۴۱

حکیم مهر - مدیر‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از ارسال و توزیع رایگان محموله شش تنی مکمل‌های درمانی، تجهیزات و اقلام فنی توسط سازمان دامپزشکی کشور به خراسان‌جنوبی خبر داد.
محمد‌علی رضایی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی یکی از نخستین ارگان‌های حاضر در بروز بحران‌ها است بنابراین تجهیزات اکیپ‌های پشتیبانی دامپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از فعالیت روزانه هشت اکیپ دامپزشکی خراسان‌جنوبی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: از ابتدای زلزله‌ زهان تاکنون 41 اکیپ در این مناطق فعالیت داشته‌اند.

مدیر‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه داد: تاکنون در این مناطق به منظور مقابله با بیماری سیاه زخم و هاری واکسیناسیون احشام انجام شده است و 577 رأس دام در این مناطق دفن بهداشتی شده‌اند.

رضایی یادآور شد: در زلزله زهان جایگاه‌های نگهداری دام در روستاهای شاج و حسین آباد 100 درصد تخریب شده است.

وی در ارتباط با تأمین داروی دام‌های دامداران تصریح کرد: داروهای آنتی بیوتیک، سموم و انواع واکسن بین دامداران مناطق زلزله‌زده به صورت رایگان توزیع می‌شود.

مدیر‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از ارسال و توزیع رایگان محموله شش تنی انواع مکمل‌های درمانی، داروهای تقویتی، ضد انگل، آنتی بیوتیک و انواع سموم، تجهیزات، اقلام فنی و واکسن‌های مختلف توسط دامپزشکی کشور به این استان خبر داد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه