کد خبر: ۱۱۴۶۲

حکیم مهر - رییس اتحادیه‌ی سراسری زنبورداران از احیا و راه‌اندازی ستاد گرده‌افشانی درآینده نزدیک با دستور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: براین اساس بخشی از سود حاصل از درآمد صادرات میوه و تره‌بار صرف تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله این ستاد خواهد شد.

عفت رییسی سرحدی کرد: گرده‌افشانی در همه کشورهای جهان به عنوان یکی از بخش‌های مهم در زنبورداری مورد توجه ویژه است چراکه باعث جلوگیری از بیابان‌زایی، برهم زدن و از بین رفتن تنوع زیستی در مناطق مختلف و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد گرده‌افشانی 10 سال پیش فعال بوده است افزود: اخیرا در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی احیای این ستاد مورد تأیید قرار گرفت.

رییس اتحادیه‌ی سراسری زنبورداران عنوان کرد: براساس جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، ستاد گرده‌افشانی در آینده نزدیک راه‌اندازی شده و بخشی از سود حاصل از درآمد صادرات میوه و تره‌بار صرف تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی همچون این ستاد می‌شود.

رییسی سرحدی اظهار ابراز امیدواری کرد: ستاد گرده‌افشانی با عضویت جمعی از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر سازمان‌های مرتبط بتواند از صنعت زنبورداری که آثار مطلوبی در بیابان‌زدایی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد را بیش از پیش در کشور فعال کند.

برچسب ها: زنبور عسل، عسل،
نظر شما
ادامه