کد خبر: ۱۱۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: این شهرستان از وجود کشتارگاه صنعتی مرغ بی‌بهره است.

جایر تجارتی با اشاره به این‌که میزان مالکیت اراضی شالیزاری در گیلان محدود است و میزان این مالکیت در شهرستان تالش از میانگین استانی کمتر است، بنابراین روستاییان و شالیکاران برای تامین نیازهای خانوار خود، دام و طیور بومی را در کنار تولید برنج، پرورش می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 95 درصد روستاییان تالش مرغ بومی پرورش می‌دهند، افزود: بخشی از این مرغ‌های بومی و تخم مرغ‌هایشان به مصرف خود روستاییان می‌رسد و بخشی از آن را به فروش می رسانند.

تجارتی ادامه داد: به علت ارگانیک بودن این مرغ‌های بومی، تقاضای مطلوبی از سوی مشتریان به خصوص مردم استان تهران وجود دارد.

وی با بیان این‌که این شهرستان از نظر پروش مرغ صنعتی نیز در رتبه خوبی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 15 واحد مرغداری فعال در شهرستان تالش مشغول فعالیت هستند و برای 7 واحد دیگر نیز مجوز ساخت داده شده که برخی از آنها نیز در حال ساخت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: این شهرستان با وجود ظرفیت‌های بالا در پرورش مرغ بومی و صنعتی از وجود کشتارگاه صنعتی مرغ بی‌بهره است اما در عین حال از مدرن ترین کشتارگاه صنعتی دام برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که این مردم این شهرستان اخیرا به کشت ترکیبی برنج با اردک و ماهی رغبت زیادی پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: با حمایت‌های خوب اداره کل شیلات استان، کشت توام با ماهی از استقبال بیشتری برخوردار شده است. کشت توام موجب افزایش تولید محصولات ارگانیک از جمله برنج سفید، اردک و ماهی می شود و محیط زیست شهرستان را از آلودگی‌های کود شیمیایی حفظ می‌کند.

تجارتی درباره نگهداری دام توسط روستاییان شهرستان تالش، خاطرنشان کرد: این شهرستان رتبه نخست دام استان را از نظر جمعیت به خود اختصاص داده است؛ روستاییان به طور معمول دام‌های سبک و سنگین را به روش سنتی در جوار خانه‌های روستایی خود نگهداری می‌کنند؛ استفاده مداوم از محصولات ارگانیک در این شهرستان موجب شده است سلامتی مردم نیز تضمین شود.

وی درباره پرورش گاومیش در شهرستان تالش، عنوان کرد: این نوع دام، شیر باکیفیتی دارد و بدن انسان را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌سازد؛ پرورش گاومیش بیشتر در منطقه اسالم شهرستان تالش انجام می‌شود.

تجارتی تاکید کرد: از سرمایه گذارانی که می خواهند برای پرورش صنعتی گاومیش در این شهرستان سرمایه گذاری کنند، حمایت‌های ویژه‌ای خواهیم کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
وحید
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
0
امیدوارم با اطلاع رسانی بیشتر مردم روز به روز به خوردن غذاهای ارگانیک روی بیاورند چونکه به این ترتیب از سموم کمتری در طبیعت استفاده شده و ذخیره ژنتیکی گونه های بومی از خطر انقراض در امان می ماند وبه حفظ اکو سیستم کمک شایانی می شود.
نظر شما
ادامه