کد خبر: ۱۱۵۹۷

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسیناسیون 3 هزار و 110 راس دام در مناطق زلزله‌زده زهان زیرکوه خبر داد.
محمد رضایی در نشست مطبوعاتی به اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه برای مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: از ساعات نخست زلزله مجموعه دامپزشکی استان اقدام به اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده کرده است.

وی با بیان اینکه سه اکیپ ثابت در روستاهای حسین‌آباد، عباس‌آباد و شاج مستقر شده است، یادآور شد: در مدت 20 روزی که از زلزله گذشته است 220 نفر روز در غالب 58 اکیپ امداد دامپزشکی در این مناطق حضور فعال داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از دفن بهداشتی 585 راس لاشه در مناطق زلزله‌زده توسط اکیپ‌های دامپزشکی خبر داد.

رضایی افزود: در این مدت در مناطق زلزله‌زده 122 راس دام مصدوم مورد درمان قرار گرفتند و 11 هزار و 600 متر مربع از مناطق آلوده نیز پاکسازی و ضد عفونی شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم کار در این مناطق 3 هزار و 110 راس دام ‌علیه بیمار‌ی‌های دامی و مشترک واکسینه شدند و در مرحله سوم نیز مراقبت فعال در این مناطق محقق شده است تا از وقوع بیماری‌های دامی و مشترک جلوگیری به عمل آید.

*بهره‌برداری از آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث آزمایشگاه مرکزی تشخیص دامپزشکی مصوب سفر سوم هیئت دولت است، گفت: سال گذشته مبلغ 100 میلیون تومان برای ساخت این آزمایشگاه اختصاص یافته است.

رضایی ادامه داد: زمینی در سایت اداری برای این مجموعه اختصاص یافته است و کار نقشه‌برداری نیز انجام شده و در سال جاری 350 میلیون تومان اعتبار برای این مجموعه در نظر گرفته شده که 300 میلیون تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ظرف سه سال آینده می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این آزمایشگاه باشیم و سازمان دامپزشکی کشور نیز قول مساعد برای تجهیز این مجموعه را داده است.

نظر شما
ادامه