کد خبر: ۱۱۶۱۴

حکیم مهر - شاید برایتان عجیب باشد بدانید حیوانات هم دچار زالی یا آلبینیسم می‌شوند؛ اگرچه زالی در دنیای حیوانات زیبا به نظر می‌رسد اما می‌تواند این موجودات را در معرض خطر قرار دهد. بسیاری از حیوانات می‌توانند از توانایی استتار برای در امان ماندن از چنگال دشمنانشان استفاده کنند اما ابتلا به زالی توانایی آنها را برای مخفی شدن از دید حیوانات دیگر را کاهش می‌دهد.
طاووس پرنده زیبایی است که زیبایی پرهای زیبا و رنگارنگ خیره‌کننده‌ای سطح بدن آن را پوشانده است. به همین علت دیدن طاووسی که همه پرهای آن سفید رنگ است مورد توجه قرار می‌گیرد. در طاووس‌های مبتلا به زالی همه رنگدانه‌های موجود در پرها که تعیین‌کننده رنگ پرهاست از بین رفته است. بنابراین این موجودات نه تنها به علت ناتوانایی در استتار در معرض خطر حمله موجودات قرار می‌گیرند، بلکه توانایی ماندن در برابر تابش اشعه آفتاب را نیز ندارند.

علاوه بر پرندگان نشانه‌هایی از ابتلا به زالی در میان قورباغه‌ها، لاک‌پشت‌ها، موش‌ها و سنجاب‌ها نیز دیده می‌شود. در حیوانات نیز ابتلا به این بیماری منشا ژنتیک دارد که موجب بی‌رنگ شدن رنگدانه‌ها می‌شود. نشانه‌های این بیماری در سطح پوست بدن، موها و چشم‌ها دیده می‌شود و تاکنون هیچ روشی برای درمان این بیماری یافت نشده است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه