کد خبر: ۱۱۶۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر هادی فامیل قدکچی با بیان این که فراخوان تولید مواد اولیه وارداتی تولیدات واکسن در آینده نزدیک اعلام می‌شود، تصریح کرد: با این اقدام درصدد هستیم تا با حمایت از تولید کنندگان مواد اولیه نسبت به تقویت تولید مواد اولیه در کشور گام مؤثری برداریم...
حکیم مهر - رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از اعلام فراخوان تولید مواد اولیه وارداتی تولیدات واکسن در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر هادی فامیل قدکچی با بیان این که فراخوان تولید مواد اولیه وارداتی تولیدات واکسن در آینده نزدیک اعلام می‌شود، تصریح کرد: با این اقدام درصدد هستیم تا با حمایت از تولید کنندگان مواد اولیه نسبت به تقویت تولید مواد اولیه در کشور گام مؤثری برداریم.

رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی درباره تامین ارز برای واردات مواد اولیه تولید واکسن گفت: اگر چه تامین ارز مرجع برای واکسن و دارو در بانک مرکزی دارای اولویت است، اما مواد اولیه در کنار تجهیزات مناسب می‌تواند به تولید واکسن قابل قبول و ارتقاء این دانش منجر شود؛ در صورتی که واردات تجهیزات در اولویت‌های بعدی دریافت ارز بوده و این امر ممکن است در سال‌های بعد مشکلاتی را برای تولید واکسن در پی داشته باشد.

دستیابی موسسه به «سوش» بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

وی با بیان این که در تمامی کشورهای دنیا، واکسن‌های تولید شده در جهان کاربرد ندارد، خاطرنشان کرد: در ایران تاکنون به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و توجه کافی، واکسن برخی بیماری‌ها هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند که از آن جمله می‌توان به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) اشاره کرد که با توجه به وجود بیماری در میان دام‌های ایرانی، واکسن از خارج تامین می‌شود؛ اما اخیرا محققان موسسه به «سوش» این بیماری دست یافته‌اند که به زودی واکسن آن وارد بازار می‌شود.

پذیرش سه دانشجو در دوره دکتری پژوهش محور زیست فناوری

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همچنین با بیان این که یکی از وظایف مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، آموزش است، گفت: در حال حاضر از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد در دو رشته ویروس‌شناسی و میکروب‌شناسی در موسسه، دانشجو پذیرش می‌شود؛ البته از مهر ماه سال 91 اولین دوره دکتری پژوهش محور را با پذیرش سه دانشجو در رشته بیوتکنولوژی آغاز کرده‌ایم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
0
0
خدا بداد برسه
نظر شما
ادامه