کد خبر: ۱۱۹۵۴
حکیم مهر - رییس موسسه رازی شعبه شیراز گفت: با توجه به تکمیل و تجهیز ساختمان مربوطه، به‌ زودی بزرگترین و مجهزترین سایت تولید واکسن‌های کشته طیور کشور در شیراز به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد جواد مهربان‌پور افزود: راه‌اندازی این سایت علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها، نشان از توان، دانش و تخصص متخصصان ایرانی دارد.

وی ادامه داد: از حدود چهار ماه پیش عملاً تولید واکسن کشته روغنی دوگانه آنفلوانزا و نیوکاسل به صورت نیمه مکانیزه آغاز و اکنون 10 بچ از این واکسن تهیه شده و مورد تایید بخش کنترل کیفی موسسه رازی شیراز، کرج و مرند قرارگرفته است.

مهربان‌پور خاطر نشان کرد: به‌زودی هشت بچ از واکسن کشته روغنی دوگانه آنفلوانزا و نیوکاسل وارد بازار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی انجام شده از این پس واکسن دوگانه با کیفیت بسیار مناسب توسط این شعبه تهیه و ارائه خواهد شد به‌گونه‌ای که با به‌کارگیری کل ظرفیت سایت تولید واکسن‌های کشته در آینده‌ای نزدیک از واردات این واکسن بی نیاز می‌شویم.

او از تلاش‌های در حال انجام برای تهیه واکسن سه گانه نیوکاسل، آنفلوانزا و گامبرو خبر داد و گفت: با تولید این واکسن کشته سه‌گانه ضمن ارائه خدمتی دیگر به صنعت طیور و مرغداری استان و کشور، می‌توانیم از واردات آن نیز بی‌نیاز شویم .

رییس موسسه رازی شعبه شیراز با یادآوری اینکه سالیانه حدود یک میلیارد قطعه جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود، گفت: این تعداد جوجه‌ریزی نیاز به حدود 800 میلیون دز واکسن نیوکاسل و آنفلوانزا دارد و ما پیش‌بینی می‌کنیم که سال آینده بیش از 100 میلیون دز از این واکسن را تولید کنیم.

 

نظر شما
ادامه