کد خبر: ۱۲۰۰۷

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: صنعت بسته‌بندی در مشهد در جایگاه مطلوبی قرار ندارد و تعداد واحدهای بسته‌بندی محصولات دامی در مشهد بسیار اندک است.
مجید روحانی‌نژاد در مراسم افتتاح نخستین خط بسته‌بندی شیلات در مجتمع آریا پروتئین اتحاد اظهار کرد: صنعت بسته‌بندی امروز به عنوان یک ابرتکنولوژی در بازار مصرف محسوب می‌شود و سبب اشتغال‌زایی و گرایش مطلوب افراد به این محصولات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت بسته‌بندی از ضایعات بخش کشاورزی در قسمت دامپزشکی و فرآورده‌های دامی جلوگیری می‌کند، ادامه داد: اگر از صنعت بسته‌بندی استفاده نشود نزدیک به 30 درصد از تولیدات کشاورزی هدر می‌رود و تبدیل به ضایعات بی‌مصرف می‌شود.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه صنعت بسته‌بندی رشد مطلوبی در مشهد نداشته است،بیان کرد: برای جامعه امروز که در تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی قرار دارد استفاده از صنعت بسته‌بندی بسیار کمک‌کننده و از به‌وجود آمدن ضایعات فراوانی جلوگیری می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد عنوان کرد: صنعت بسته‌بندی علاوه بر بهداشتی کردن محصولات دامی و نظارت مطلوبی که می‌توان بر آنها داشت محصولات را برای حضور در بازار بین‌المللی آماده می‌کند و سبب رشد اقتصادی مطلوبی در این زمینه می‌شود.باید بتوانیم جایگاه صنعت بسته‌بندی را در کشور تغییر دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این بخش برای گسترش اقتصاد کشور استفاده کنیم.

روحانی‌نژاد در ادامه گفت: استفاده از برندهای حلال و اخذ مجوزهای بین‌المللی می‌تواند هم در راستای رضایت مشتری و ترغیب آن به محصولی خاص مؤثر باشد و هم برای حضور برند حلال کشور در بازارهای بین‌المللی تاثیرگذار است.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد خاطر نشان کرد: نقطه عطف صنعت بسته‌بندی بهداشت محصولات و جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی و همچنین افزایش ماندگاری محصول است.

وی در ادامه تاکید کرد: با بسته‌بندی مطلوب می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام جلوگیری کنیم و محصولات را با اطمینان بیشتری در بازار مصرف عرضه کنیم.

روحانی‌نژاد ادامه داد: حدود 30 مرکز بسته‌بندی شامل مرغ، فرآورده‌های گوشت سفید و قرمز در مشهد وجود دارد که روزانه یکصد تن محصول را بسته‌بندی می‌کنند که باید با تلاش‌ها و اقدامات واحدهای تولیدکننده این تعداد را افزایش دهیم تا رتبه خراسان‌رضوی در کشور در جایگاه مطلوب خود قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه