کد خبر: ۱۲۳۲۸

حکیم مهر - برای افزایش سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی باید یارانه و کوپن به آن اختصاص داده شود تا همه بخش‌های جامعه بتوانند از این ماده شفابخش استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با اعلام این مطلب درباره مصرف سرانه شیر در کشور گفت: مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور وضعیت مناسبی ندارد و در یک سال گذشته به‌دلیل افزایش قیمت این محصولات، مصرف آنها به‌شدت کاهش یافته است.

محمدرضا اسماعیل‌نیا افزود: تولید کارخانه‌های صنایع لبنی به‌دلیل کاهش تقاضا در یک سال اخیر در مناطق مختلف کشور 20 الی 70 درصد کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد برای افزایش سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی باید یارانه و کوپن به آن اختصاص داده شود تا همه بخش‌های جامعه بتوانند از این ماده شفابخش استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی ادامه داد: به‌غیر از این بخش نیز می‌توان به سایر قسمت‌های چرخه تولید شیر از قبیل کشاورزان تولیدکننده نهاده، دامداران یا صنایع لبنی یارانه بیشتری برای تولید اختصاص داد.

اسماعیل‌نیا در پایان تصریح کرد: امیدوریم در سال آینده با حمایت‌های بیشتر دولت و مجلس، سرانه مصرف شیر در کشور افزایش یابد.

 

نظر شما
ادامه