کد خبر: ۱۲۳۵

حکیم مهر -  اداره کل دامپزشکی خوزستان اعلام کرد: استفاده از گوشت حیوانات حرام‌گوشت در بعضی از نقاط استان خوزستان یک شایعه و دروغ بی اساس است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به شایعات مختلف مطرح شده مبنی بر استفاده از گوشت حیوانات حرام گوشت در بعضی نقاط، تشدید بازدیدها توسط بازرسان این اداره را یادآور شد و تاکید کرد: این شایعه یک دروغ بوده و معلوم نیست چه کسانی این موضوع را مطرح کرده‌اند.

محمدرضا حزبئی استفاده از مواد گوشتی حلال که در شرایط غیربهداشتی نگهداری می‌شود را نیز ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: رسیدگی به اینگونه موارد با همکاری و حساسیت ویژه مقام قضایی پیگیری و تاکنون منجر به تعطیلی دو واحد همبرگرسازی شده است، البته این واحدها از مواد دیگری چون سویا، پیاز، سیر و مواد افزودنی مجاز هم استفاده می‌کنند که همه آنها نیز باید بهداشتی و از اماکن تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه شود.

وی اظهار داشت: به هر حال استفاده از فست‌فودها بر اساس نظریه کارشناسان تغذیه زیاد توصیه نمی‌شود و در این مورد مردم بهتر است به توصیه متخصصان تغذیه توجه ویژه داشته باشند اما در صورت استفاده، مارکهای معتبر و شناخته شده را مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی در ادامه گفت: بر اساس ماده 11 آئین نامه بهداشت محیط و تفاهمنامه بین سازمان دامپزشکی و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، کارخانجات تهیه فرآورده‌های گوشتی تحت نظارت معاونت غذا و دارو بوده و پروانه بهداشتی خود را از آنجا دریافت می‌کنند همچنین یک مسئول فنی بهداشتی نیز از سوی این معاونت بر این واحدها نظارت می‌کند، اما در مورد مواد اولیه خام دامی مورد استفاده، این کارخانجات ملزم به تهیه مواد خام دامی مورد تایید دامپزشکی هستند، از این رو بازرسان دامپزشکی به تناوب از این کارخانجات بازدید و مواد خام دامی اولیه این کارخانجات را کنترل می‌کنند.

حزبئی افزود: در ماه‌های اخیر بیش از شش تن چربی غیربهداشتی و هزار و 200 کیلوگرم آلایش مرغی غیرقابل مصرف از دو کارخانه فرآورده‌های گوشتی کشف و پرونده متخلفان از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است که دستور پلمپ این دو واحد نیز صادر شده است. 
 

نظر شما
ادامه