کد خبر: ۱۲۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - استاندار مازندران از نخستین برداشت ماهی قزل آلای پرورشی از قفس‌های دریایی در کلارآباد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سید علی اکبر طاهایی روز سه‌شنبه 20 فروردین ماه در مراسم نخستین برداشت ماهی قزل آلای پرورشی از قفس‌های دریایی در کلارآباد با اشاره به اینکه آبزی پروری از ظرفیت‌های بالای استان است، اظهار کرد: دریای مازندران یک ذخیره ارزشمند در این راستا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پرورش قزل آلا در قفس دریایی برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، گفت: معرفی این ظرفیت از سوی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌ی ملی سبب شکوفایی این فعالیت در گستره دریای مازندران خواهد شد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در زمینه صیانت از سلامت دریا باید اهتمام جدی صورت گیرد، افزود: بازتوانی دریا در راستای حفاظت از ذخایر شیلاتی در برنامه‌ی دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

طاهایی با بیان اینکه مجموعه‌ی تولیدات شیلاتی استان در سال 91 از مرز 85 هزار تن گذشت، گفت: از این میان، بیش از 63 هزار تن ماهی پرورشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران تولید حدود 20 درصد آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که مقام نخست را در این زمینه داراست.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت برنامه‌هایی را به منظور حمایت از فعالیت‌های آبزی پروری در دست اقدام دارد، گفت: تاکنون حدود 45 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای آبزی پروری قرار گرفته است.

حسن حبیب‌نژاد، مدیرکل شیلات مازندران در ادامه این مراسم با بیان اینکه منابع آبهای داخلی و دریای خزر کانون مهم اقتصادی به ویژه در بخش فعالیت‌های شیلاتی محسوب می‌شوند، اظهارکرد: تولید آبزیان مازندران در سال گذشته از مرز 85 هزار تن عبور کرد و در حال حاضر شیلات استان در زمینه آبزیان پرورشی دارای جایگاه اول کشوری است.

وی شرایط و زمینه را برای فعالیت‌های شیلاتی و سرمایه‌گذاری در استان در منابع آب‌های داخلی و نیز دریا مناسب و مهیا دانست و افزود: با توجه به استقبال کشورهای همسایه از محصولات شیلاتی استان برنامه توسعه کیفی محصولات و نیز تسهیل در صادرات آبزیان از جمله برنامه‌های در دست اجرای شیلات مازندران است.

در این مرحله از برداشت حدود 2 تن ماهی قزل آلا پس از طی مراحل پرورش در قفس‌های دریایی مستقر در منطقه کلارآباد صید و به بازار عرضه می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
1
پرورش ماهی در قفس اولین بار نیست بفرمایند قزل آلای قفسی کیلوئی چند تمام شده
نظر شما
ادامه