کد خبر: ۱۲۶۸۴
حکیم مهر - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از مهمترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، عباس مظفری، نوسازی نظام تولید برمبنای دانش نوین و بومی‌سازی فن آوری‌ها، گسترش زیرساخت‌ها و ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را از مهمترین اهداف کلان این بخش عنوان کرد و گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از مهمترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده به طوری که توزیع تسهیلات ارزان قیمت این بخش در سال گذشته و در چند سال اخیر بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تسهیلاتی بالغ بر290 میلیارد تومان در 1939 طرح و پروژه در زیربخش‌های کشاورزی توزیع شد، افزود: از این میزان تقریبا 1121 واحد تولیدی در بخش دام و طیور در جهت افزایش تولید گوشت قرمز، مرغ، شیر، تخم مرغ و پرورش ماهی سرمایه‌گذاری و توزیع شده است.

مظفری با اشاره به طرح‌هایی که در زمینه دام و طیور در پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: تا پایان سال با افزایش 30 هزار تنی در تولید شیر مواجه خواهیم شد به طوری که تولید شیر از 320 هزار تن فعلی تا پایان سال 92 به 350 هزار تن افزایش یافته و 151 هزار تن از این مقدار، مازاد بر مصرف استان خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه توضیح داد: در بخش تولید گوشت قرمز که از محل صندوق توسعه ملی در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی انجام شده است از 51 هزار تن فعلی به 54 هزار تن خواهیم رسید و افزایشی 3000 تنی در این بخش خواهیم داشت، به طوری که مازاد گوشت قرمز بر مصرف استان 37 هزار تن خواهد بود که به خارج از استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ نیز تا پایان سال جاری با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای تولیدی مرغ گوشتی که تسهیلات به آنها داده شده است از 53 هزار تن فعلی به 63 هزار تن افزایش خواهیم داشت، افزود: تا پایان سال به افزایش 10 هزار تنی در این بخش می‌رسیم به طوری که میزان مازاد بر مصرف استان به بیش از 32 هزار تن خواهد رسید.

این مقام مسوول گفت: با سرمایه‌گذاری که از طریق تسهیلات توسعه بخش کشاورزی در تولید تخم مرغ انجام شده است به افزایشی چهار هزار تنی در آینده خواهیم رسید به طوری که از 27 هزار تن فعلی به 31 هزار تن افزایش یافته و میزان مازاد بر مصرف استان بیش از 17 هزار تن خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه