کد خبر: ۱۲۷۲
مسأله شکار که امروز افراد رفاه طلب جامعه به این کار مشغول هستند، جایز نیست چون این افراد برای طبیعت و حیوانات ایجاد مزاحمت می‏کنند/اگر کسی حیوانی را به خانه بیاورد و زندگی او را به خطر بیاندازد به عنوان یک جنایت‏کار و گناه‏کار به او نگاه می‏شود...
90

حکیم مهر -  امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایجاد صنایع باید با رعایت قوانین حاکم بر آفرینش صورت بگیرد، افزود: باید طوری از طبیعت استفاده کنیم که برای نسل‏های آینده نیز چیزی باقی بگذاریم.

آیت‏الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: اسلام هوا و آب را به عنوان حق تمام عناصر زنده روی زمین قرار داده که همه باید به نحو مطلوب از آن استفاده کنند و هیچ کس حق ندارد از آن استفاده نامطلوب کند.

وی با بیان اینکه این جهان را خدا برای انسان‏ها آفریده و هر گونه ضرر به نظام آفرینش غلط و یک کار ناشایست و ناپسند است، افزود: در قرآن به چهار اصول یعنی رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خود، رابطه انسان با دیگران و رابطه انسان با طبیعت تاکید شده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در راستای رابطه انسان با طبیعت منابع غنی در سخنان اهل بیت(ع) داریم که پژوهشگران باید با استفاده از آن سخنان بهره برداری‏های لازم را انجام دهند.

آیت‏الله ایمانی قطع کردن درختان را غلط دانست و با بیان اینکه اگر در طبیعت درختی قطع شود باید یک درخت جایگزین آن شود، به بررسی مسأله شکار در اسلام پرداخت و اضافه کرد: مسأله شکار که امروز افراد رفاه طلب جامعه به این کار مشغول هستند، جایز نیست چون این افراد برای طبیعت و حیوانات ایجاد مزاحمت می‏کنند.

وی بیان کرد: اگر کسی حیوانی را به خانه بیاورد و زندگی او را به خطر بیاندازد به عنوان یک جنایت‏کار و گناه‏کار به او نگاه می‏شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دانشمندان برای حفظ و نگهداری محیط زیست خاطرنشان کرد: در استان فارس نگهداری دریاچه‏ها ضروری است زیرا در خشکسالی‏های اخیر دیدیم که افرادی فضای دریاچه را در اختیار گرفته بودند و به کشت و زرع می‏پرداختند.

آیت‏الله ایمانی با بیان اینکه در این خشکسالی‏ها عده‏ای مسأله عبور اتوبان از دریاچه پریشان را مطرح می‏کردند، ابراز کرد: دریاچه‏ها ملک شخصی هیچ کسی نیستند و هیچ‏کس حق ندارد در حریم دریاچه‏ها حضور پیدا کند و در صورت مشاهده چنین کسی باید با او برخورد شود.

امام جمعه شیراز، مردم را از استفاده غیر ضروری از وسیله نقلیه شخصی بر حذر داشت، به حجم گسترده آپارتمان سازی و تخریب فضای سبز در شیراز اشاره کرد و افزود: شیراز در گذشته بهترین آب و هوا را داشته است به گونه‏ای که حافظ و سعدی به خاطر این آب و هوا شعرهایی زیبایی نیز سروده‎اند ولی الان یکی از شهرهای آلوده در کشور محسوب می‏شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نسبت به آلودگی هوا، تخریب فضای سبز، آب و حیات وحش شیراز ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: حیات وحش استان فارس در حال از بین رفتن است و امروز چیزی از گونه‏های حیوانات وحشی در این استان وجود ندارد.

آیت‏الله ایمانی اضافه کرد: باید زیستگاه‌ها، تالاب‏ها و مراکز حیات وحش را شفاف سازی کنید و اجازه ندهیم که کسی بخواهد آن‏ها را نابود کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایجاد صنایع باید با رعایت قوانین حاکم بر آفرینش صورت بگیرد، افزود: باید طوری از طبیعت استفاده کنیم که برای نسل‏های آینده نیز چیزی باقی بگذاریم.

 

نظر شما
ادامه