کد خبر: ۱۲۷۳۰

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران گفت: به منظور اقتصادی کردن قیمت محصولات شیلاتی برای مصرف‌کنندگان و افزایش مصرف سرانه آبزیان در کشور، قیمت‌گذاری محصولات شیلاتی به بخش کشاورزی واگذار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهادکشاورزی - در همایش ملی ماهیان سردابی اظهار کرد: سال گذشته حدود یک میلیون تن ماهی تولید شد که البته پیش‌بینی مسئولان در برنامه پنجم توسعه، تولید یک میلیون و 400 تن ماهی در سال است که با روند پیش‌ رو به بیش از این عدد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سازمان شیلات شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته در دریا، پشت سدها و آب‌های دو منظوره و کانال‌های سیمانی است که تاکنون در دستور کار بوده و مواردی هم در کشور شناسایی شده است. همچنین پشت کانال‌ها چندین استخر احداث شده که از آن‌ها استفاده می‌شود.

رازقی درباره دانش پرورش ماهیان سردآبی اظهار کرد: برای بالابردن دانش و فناوری در واحد سطح که با تغییر سازه‌های مهندسی و مدیریتی صورت می‌گیرد، می‌توان عملکرد خود را در واحد سطح افزایش داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میانگین جهانی مصرف ماهی حدود 17 کیلوگرم است خاطرنشان کرد: سرانه مصرف ماهی کشور در سال گذشته 9.1 کیلوگرم بود که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 13 کیلوگرم برسد.

 

نظر شما
ادامه