کد خبر: ۱۲۷۸

حکیم مهردکتر سید جاوید آل داود رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از حیوانات در گفتگو با حکیم مهر ضمن تبیین روند شکل‌گیری این انجمن به چالشهای حمایت از حیوانات در ایران اشاره کرد و گفت : متأسفانه وقتی بحث حمایت از حمایت را مطرح می کنیم برای مسئولین آنچنان مسئله مهمی نیست.

وی با اشاره به طرحی درباره استفاده از حیوانات در پیش بینی زلزله که به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ارائه داده بود گفت : در حالی که اینجا گفتند اصلاً این به دامپزشکی ربطی ندارد مؤسسه ژئوفیزیک استقبال کرد و کارگروهی تشکیل داد که هم اینک فعالیت می کند.

دکتر آل داود درباره شکار حیوانات هم گفت : طرحی در دست داریم که اگر به نتیجه برسد از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته ایم سال 89 را بدون شکار اعلام کند و مجوزهای شکار را به ما بفروشد.

وی درباره اهداف فعالیتهای این انجمن هم اظهار داشت : اگر بتوانیم کاری کنیم که مردم از شنیدن منقرض شدن نسل یک حیوان همانقدر که از شنیدن تمام شدن شیر در صف طولانی که به انتظار ایستاده اند ناراحت می شوند ناراحت شوند موفق شده ایم.

دکتر آل داود همچنین درباره پیش نویس قانون حمایت از حیوانات هم عدم تمایل نمایندگان مجلس و عدم پیگیری آنان را از دلایل عدم توفیق در این زمینه دانست.

دکتر جاوید آل داود درباره برخورد برخی مسئولین با مسئله حمایت از حیوانات هم گفت : متأسفانه وقتی فردی عضو انجمن حمایت از حیوانات می شود با تمسخر مواجه می شود و به او می خندند!

 

نظر شما
ادامه