کد خبر: ۱۳۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: کنترل 95 درصد قاچاق و عرضه بیشتر ،قیمت گوشت گوسفندی را 3 هزار تومان در هر کیلو کاهش داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، علی اصغر ملکی در پاسخ به دلیل کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار افزود:  95 درصد قاچاق دام کنترل شده و از سوی دیگر فصل بره است و میزان عرضه افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به اینکه آیا کنترل قاچاق قبلا غیر قابل کنترل بود گفت: به دنبال جلسه 26 بهمن با معاون اول رئیس‌جمهور، وی دستور داد تا به شدت قاچاق دام کنترل شود و بعد از آن نظارت کافی صورت گرفت.

وی ادامه داد: قاچاق دام بیشتر به کشورهای عراق و ترکیه انجام می‌شد و به دلیل بالا بودن نرخ دلار برای قاچاقچیان و دامداران به صرفه بود.

ملکی گفت: قیمت گوشت گوسفندی شقه بدون دمبه که پیش از این به قیمت کیلویی 28 هزار تومان بود با 3 هزار تومان کاهش به کیلویی 25 هزار تومان رسیده است.

وی در خصوص پیش‌بینی عرضه گوشت در ماه رمضان افزود: ماه رمضان در فصل گرما است و مصرف گوشت کمتر می‌شود بنابراین می‌توانیم قول بدهیم که افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

ملکی درباره واردات گوسفند زنده گفت: از ارمنستان واردات گوسفند انجام و در استان اردبیل ذبح و در کشور توزیع می‌شد نیز متوقف شده است اما برای حمایت از تولید‌کنندگان داخل تصویب شده تا واردات دام فعلا نداشته باشیم.

اخیرا دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان از کشف 9300 راس دام زنده قاچاق در 45 روز ابتدای سال جاری خبر داده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
عنوان خبر با متن آن تناسب ندارد چون در عنوان خبر گفته شده که « واردات گوشت گوسفند متوقف شد» اما در متن خبر از توقف واردات گوسفند رنده خبر داده شده است. امیدوارم تا واردات گوشت گوسفند از مغولستان قطع بشه
نظر شما
ادامه