کد خبر: ۱۳۱۲۵

حکیم مهر - رییس اداره ساماندهی و هماهنگی اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: همه حیواناتی که در شهر تهران به فروش می‌رسند وارداتی هستند و به شکل مجوزدار و یا به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نامه، سید مسعود حسینی افزود: این حیوانات بیشتر شامل پرندگانی مثل «کاسکو» و انواع طوطی و خزندگان کوچکی مانند انواع آفتاب‌پرست و ایگوانا می‌شوند.

وی با بیان اینکه با هر گونه زنده‌گیری حیوانات برای نگهداری در منزل به شدت مقابله می‌شود، افزود: بارها گزارش شده که فردی حیوانی را از طبیعت گرفته و در خانه نگهداری می‌کند که در این صورت ضمن برخوردهای شدید با فرد، او را ملزم به پرداخت جریمه‌های نقدی و گذراندن جریمه‌های کیفری می‌کنند.

حسینی افزود: علاوه بر آن حیوان اسیر شده به طبیعت بازگردانده شده و یا به باغ‌وحش‌هایی که آن را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، واگذار می‌شود.

رییس اداره ساماندهی و هماهنگی اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه نگهداری هر گونه حیوان وحشی توسط افراد حقیقی و حقوقی نیاز به کسب مجوزهای لازم دارد، افزود: حیوان‌ وحشی هر حیوانی است که نظیر آن در طبیعت موجود بوده و زیستگاه داشته باشد، حتی اگر در محیط اسارت بزرگ شده باشد.

حسینی از تهیه دستورالعمل نگهداری حیوانات در منازل به صورت محدود خبر داد و گفت: تاکنون بر اساس دستورالعملی که در زمان دکتر ابتکار تهیه شده بود، عمل شده است که طبق آن فرد باید باغ یا فضایی را با ابعاد مشخص برای نگهداری چهارپا تهیه کرده و پس از انجام کارهای کارشناسی مجوزهای لازم را دریافت کند.

 

نظر شما
ادامه